EN
  • Anasayfa
  • GRA210 İletişim Becerileri (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
GRA210 - İletişim Becerileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İletişim Becerileri GRA210 2 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
GRAFİK TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün, yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Ali ARICI
Ders Veren
Amaç

Öğrencilerin iletişim türleri çerçevesinde genel iletişim yeteneklerini; potansiyellerini geliştirmek, mesleki yazışma teknikleri hakkındaki bilgi düzeylerini artırmak, teknoloji ve iletişim bağlantısını teorik ve uygulama bağlamında kurabilmelerine yardımcı olmak, resmi ve gayri resmi iletişim arasındaki farkları hatırlatmak dersin temel amaçlarını oluşturmaktadır.

Ders İçeriği

İletişim ve dijital teknolojiler hakkında genel kavramları tanımlayan ve temel bilgiler aktaran konular içermektedir.

Ders Kaynakları İletişim Bilgisi (Ed. Nezih Orhon & Ufuk Eriş, 2012). İkna Edici İletişim (Ed. Mine Oyman, 2013) AÖF Kitapları. Etkili İletişim (Ed. Uğur Demiray), Pegem, 2010.
Açıldığı Öğretim Yılı 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 2 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 3 15
Dinleme ve anlamlandırma Ders 8 6 48
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 8 6 48
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Final Final 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 126
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,94
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İletişim Kavramı, Türleri, Önemi, Fonksiyonları ve Temel Özellikleri 
2 İletişim Süreci ve İletişim İle İlgili Temel Kavramlar
3 Sözsüz İletişim ve Kinesics 
4 Sözsüz İletişim ve Kinesics II
5 Formal-İnformal İletişim ve Yazılı İletişim
6 Sözlü İletişim, Konuşma ve İlgili Temel Kavramları
7 Ara Sınav
8 Görsel İletişim, İlgili Temel Kavramları
9 Dinleme Kavramı ve Türleri Çerçevesinde Günümüzde İletişim
10 İkna Kavramı, Teorileri ve İlgili Temel Kavramları
11 İkna Kavramı, Teorileri ve İlgili Temel Kavramları II
12 Sunum Teknikleri ve Programları
13 Sunum Hazırlama ve Sunum Yapma
14 Sunum Hazırlama ve Sunum Yapma II
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sözsüz iletişim ve ilgili temel kavramlarını anlamlandırabilme
Sunum hazırlayarak sunum yeteneklerini geliştirebilme
Resmi ve resmi olmayan iletişim gereklerini açıklayabilme
İkna kavramını ve teorilerini örneklerle açıklayabilme
İletişim türlerini ve temel kavramlarını açıklayabilme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Sözsüz iletişim ve ilgili temel kavramlarını anlamlandırabilme - - - - - - - - - - - - - -
Sunum hazırlayarak sunum yeteneklerini geliştirebilme - - - - - - - - - - - - - -
Resmi ve resmi olmayan iletişim gereklerini açıklayabilme - - - - - - - - - - - - - -
İkna kavramını ve teorilerini örneklerle açıklayabilme - - - - - - - - - - - - - -
İletişim türlerini ve temel kavramlarını açıklayabilme - - - - - - - - - - - - - -