Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Görsel İletişim ve Grafik | GRA119 | 1 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | GRAFİK TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ömer Zahid KUBAT |
Ders Veren | Öğr. Gör. Tuncay DAĞLI |
Amaç |
Görsel iletişim ve grafik tasarım öğelerini genel bir bakışla incelemek, iletişim tarihi ve gelişimini irdelemektir. |
Ders İçeriği |
İletişimin yararları ve özellikleri, Görsel iletişimde işaretler, semboller, simgelerin tasarım elemanları olarak değerlendirilmesi, fikir ve mesajı sembolleştirebilme ,yazı-harf ilişkisi, tasarımın temel ilkeleri, tasarımın görselleştirilmesi. |
Ders Kaynakları |
İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer, Dost Kitabevi
Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı, Tevfik Fikret Uçar, İnkılap Kitabevi Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı, T. Fikret Uçar Notes on Graphic Design and Visual Communication, Gregg Berryman Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı, H. Fehmi Ketenci, Can Bilgili |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,27 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim ve görsel iletişim nedir? Tasarım nedir? Grafik Tasarım nedir? | |
2 | İşaret ve semboller | |
3 | İletişimde yazı | |
4 | Tasarım ilkeleri, grafik tasarım öğeleri ve kullanım alanları | |
5 | Tasarım süreci ve bir tasarımın oluşumu | |
6 | Tasarım üretim teknikleri | |
7 | Grafik tasarım ürünleri Tipografi | |
8 | Grafik tasarım ürünleri Afiş | |
9 | Grafik tasarım ürünleri Amblem, Logotype | |
10 | Grafik tasarım ürünleri Kurumsal kimlik | |
11 | Grafik tasarım ürünleri Broşür, El ilanı ve Ambalaj Tasarımı | |
12 | Grafik tasarım ürünleri Reklamcılık | |
13 | Bir ürün seçimi ve tasarım planlaması | |
13 | Bir ürün seçimi ve tasarım planlaması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Grafik tasarımın temel prensiplerini öğrenebilecektir. | |||
Grafik tasarım süreçleri ve üretim tekniklerini öğrenebilecektir. | |||
Grafik tasarım içerisindeki temel ürünler hakkında bilgi sahibi olabilecektir. | |||
Grafik tasarımın temel hedefini ve görsel iletişimin önemini kavrayabilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Grafik tasarımın temel prensiplerini öğrenebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Grafik tasarım süreçleri ve üretim tekniklerini öğrenebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Grafik tasarım içerisindeki temel ürünler hakkında bilgi sahibi olabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Grafik tasarımın temel hedefini ve görsel iletişimin önemini kavrayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |