| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İstatistiksel Analiz Teknikleri | İSL252 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İŞLETME |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gözde KOCA (Yıl: 2025 - 2026) Doç. Dr. Gözde KOCA (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Verileri sınıflandırabilen ve uygun analiz tekniklerini kullanarak elde ettiği sonuçları araştırmanın amacına uygun bir şekilde değerlendirip faydalı bilgiler halinde sunabilen bireyler yetiştirmektir. |
| Ders İçeriği |
Ölçekler, hipotez geliştirme, parametrik ve parametrik olmayan testler, çok değişkenli analiz teknikleri. |
| Ders Kaynakları |
Özer Serper, Uygulamalı İstatistik, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2010.
Aziz Akgül, Osman Çevik, İstatistiksel Analiz Teknikleri, Emek Ofset Ltd. Şti., Ankara, 2005. Necmi Gürsakal, Çıkarımsal İstatistik, Dora Yayınları, Bursa, 2013. Özer Serper, Uygulamalı İstatistik, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2010 Necmi Gürsakal, Betimsel İstatistik, Dora Yayınları, Bursa, 2012 Özer Serper, Uygulamalı İstatistik, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2010 Necmi Gürsakal, Betimsel İstatistik, Dora Yayınları, Bursa, 2012 Özer Serper, Uygulamalı İstatistik, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2010 Necmi Gürsakal, Betimsel İstatistik, Dora Yayınları, Bursa, 2012 Özer Serper, Uygulamalı İstatistik, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2010 Necmi Gürsakal, Betimsel İstatistik, Dora Yayınları, Bursa, 2012 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İstatistiğin ve istatistikle ilgili temel kavramların tanımı | Ders Problem Çözme |
| 2 | Verileri elde etme yöntemleri | Ders Problem Çözme |
| 3 | Ölçme ve ölçek türleri | Ders Problem Çözme |
| 4 | Veri ve değişken türleri | Ders Problem Çözme |
| 5 | Verilerin tablo ve grafiklerle gösterimi | Ders Problem Çözme |
| 6 | İstatistik seriler ve hassas ortalamalar | Ders Problem Çözme |
| 7 | İstatistik seriler ve hassas olmayan ortalamalar | Ders Problem Çözme |
| 8 | Değişkenlik ölçüleri: Ortalama sapma, standart sapma ve varyans | Ders Problem Çözme |
| 9 | Değişkenlik ölçüleri: Momentler, eğiklik ve basıklık | Ders Problem Çözme |
| 10 | Endeksler | Ders Problem Çözme |
| 11 | Sayma teknikleri ve olasılığa giriş | Ders Problem Çözme |
| 12 | Olasılık dağılımları | Ders Problem Çözme |
| 13 | Standart tesadüfi değişken ve normal dağılım | Ders Problem Çözme |
| 14 | Standart normal dağılım tablosu yardımıyla olasılık hesapları | Ders Problem Çözme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Temel olasılık işlemleri ve olasılık dağılımlarının hesaplamalarını öğrenir. | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler | |
| Bilimsel araştırmanın aşamalarını öğrenir. | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler | |
| Bilgilerin toplanması, düzenlenmesi ve sunumuna ilişkin değerlendirmeler yapar, verilerin tanımlayıcı ölçüleri hakkında (ortalama, dağılma ölçüleri, asimetri, basıklık ölçüleri) bilgi sahibi olur. | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler | |
| Bilinmeyen anakütle parametresini belirli bir güven olasılığında tahmin edebilir, anakütle parametreleri hakkındaki iddiaları da belirli bir anlamlılık düzeyinde test ederek objektif karar alır. | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler | |
| Temel olasılık işlemleri ve olasılık dağılımlarının hesaplamalarını öğrenir. | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Temel olasılık işlemleri ve olasılık dağılımlarının hesaplamalarını öğrenir. | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | - | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 4 | - | ;
| Bilimsel araştırmanın aşamalarını öğrenir. | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | - | 4 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 | - | ;
| Bilgilerin toplanması, düzenlenmesi ve sunumuna ilişkin değerlendirmeler yapar, verilerin tanımlayıcı ölçüleri hakkında (ortalama, dağılma ölçüleri, asimetri, basıklık ölçüleri) bilgi sahibi olur. | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | - | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 4 | - | ;
| Bilinmeyen anakütle parametresini belirli bir güven olasılığında tahmin edebilir, anakütle parametreleri hakkındaki iddiaları da belirli bir anlamlılık düzeyinde test ederek objektif karar alır. | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | - | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 4 | - | ;
| Temel olasılık işlemleri ve olasılık dağılımlarının hesaplamalarını öğrenir. | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | - | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 4 | - | ;
| Bilimsel araştırmanın aşamalarını öğrenir. | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | - | 4 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 | - | ;
| Bilgilerin toplanması, düzenlenmesi ve sunumuna ilişkin değerlendirmeler yapar, verilerin tanımlayıcı ölçüleri hakkında (ortalama, dağılma ölçüleri, asimetri, basıklık ölçüleri) bilgi sahibi olur. | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | - | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 4 | - | ;
| Bilinmeyen anakütle parametresini belirli bir güven olasılığında tahmin edebilir, anakütle parametreleri hakkındaki iddiaları da belirli bir anlamlılık düzeyinde test ederek objektif karar alır. | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | - | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 4 | - | ;
| Ortalama Değer | 3 | 4 | 3 | 2,25 | 1 | - | 3,5 | 4 | 2 | 5 | 3,75 | 4 | - |