| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Temel Bilgi Teknolojileri | YBS101 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İŞLETME |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Tolga TORUN (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bilgisayarı temel düzeyde kullanabilme (belge hazırlama, tablo hazırlama, sunu hazırlama, internet kullanımı). Temel bilgisayar bilgisi verilerek ve uygulama yaptırılarak öğrencilerin bilgisayarı daha etkin kullanmasını sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Temel bilgisayar bilgileri, Windows, Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft Powerpoint, İnternet kullanımı. |
| Ders Kaynakları |
DOĞU, Ali Haydar, Temel Bilgisayar, Derya Kitabevi, Trabzon, 2007.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 14 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0,55 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriği tanıtımı | Tartışmalı Ders |
| 2 | Bilgisayar kavramları | Tartışmalı Ders |
| 3 | İşletim Sistemleri | Tartışmalı Ders |
| 4 | Kelime işlem programlarına giriş | Tartışmalı Ders |
| 5 | Kelime işlem programlarında metin işlemleri | Tartışmalı Ders |
| 6 | Kelime işlem programlarında nesneler | Tartışmalı Ders |
| 7 | Elektronik hesap tablolarına giriş | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Elektronik hesap tabloları- formüller | Problem Çözme |
| 10 | Elektronik hesap tablolarında grafik üretme | Vaka Çalışması |
| 11 | Sunu hazırlama | Vaka Çalışması |
| 12 | Quiz | Vaka Çalışması |
| 13 | E-mail yazımı | Vaka Çalışması |
| 14 | CV hazırlama | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kelime işlem programları, elektronik hesap tabloları ve sunum programlarını etkin bir şekilde kullanabilir | |||
| Metin yazım programını öğrenir ve uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Temel işletim sistemi ayarlarını yapabilir ve dosyalarını yönetebilir | |||
| Temel bilişim kavramlarını tanımlayabilir. | |||
| Bilgisayar donanımlarını tanımlayabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kelime işlem programları, elektronik hesap tabloları ve sunum programlarını etkin bir şekilde kullanabilir | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | - | ;
| Zararlı yazılımlar ve kötü niyetli kullanıcıların kullandığı yöntemleri tanıyabilir ve temel seviyede bunlardan korunabilir. | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | - | ;
| Temel işletim sistemi ayarlarını yapabilir ve dosyalarını yönetebilir | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | - | ;
| Temel bilişim kavramlarını tanımlayabilir. | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | - | ;
| Bilgisayar donanımlarını tanımlayabilir. | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | - | ;
| Ortalama Değer | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | - |