EN
  • Anasayfa
  • İSL306 Tüketici Davranışları (2023-2024 / 6. Yarıyıl)
  • EN
İSL306 - Tüketici Davranışları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tüketici Davranışları İSL306 6 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU
Ders Veren Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU
Amaç

Piyasa ekonomisinde talep tarafını oluşturan tüketicilerin neyi, neden ve nasıl satın aldıklarına ilişkin tüketici davranışının temel konuları ve kavramları, sosyal, kültürel, psikolojik ve demografik faktörler, satın alma davranışının işleyişi vb. konularda geleceğin işveren ve işgörenlerini bilgilendirmek, yerinde ve zamanında gerekli uygulamaları sağlamak ve karar vermek açısından donanımlı kılmaktır.

Ders İçeriği

Ders Kaynakları İslamoğlu, A., “Pazarlama Yönetimi”, 2006.
Brassington, F., Pettitt, S., “Principles of Marketing”, 1997.
Odabaşı, Y., Barış, G., “Tüketici Davranışı”, 2002.
Karalar, R., “Çağdaş Tüketici Davranışı”, 2005.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 1 15
Ödev 1 15
Toplam 55
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %45
Toplam %45
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %55
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %45
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tüketici Davranışına Giriş
2 Tüketici Davranışının Pazarlama Açısından Önemi ve Yeri
3 Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri
4 Bir Disiplinlerarası Yaklaşım ve Tüketici Davranışı
5 Tüketici Davranışı Genel Modeli
6 Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi İlişkisi
7 Tüketici Satınalma Süreci, Tüketici Karar Alma Sürecinin Yapısı
8 Satınalmaya Yönelik Sorunun Belirlenmesi, Bilgi Arayışı ve Seçim, Satınalma Davranışının Gerçekleştirilmesi ve Satınalma Sonrası Duygular
9 Tüketici Davranışını Etkileyen Psikoloji Faktörler, Öğrenme ve Bellek
10 Tüketici Davranışında Güdüleme ve İlgilenim
11 Tüketici Davranışında Tutum, Tutumların Değiştirilmesi ve Duygular
12 Tüketici Davranışı ve Kişilk, Benlik, Değerler, Yaşam Biçimi
13 Tüketici Davranışını Etkileyen Sosyo-Kültürel Etkiler
14 Tüketici Davranışı ve Referans Grupları, Sosyal Sınıflar ve Ailenin Etkileri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12