EN
  • Anasayfa
  • İSL362 Endüstriyel Pazarlama (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
İSL362 - Endüstriyel Pazarlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Endüstriyel Pazarlama İSL362 6 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Mustafa GÜRDAL
Ders Veren
Amaç

Günümüzde tüm insan ihtiyaçlarının hemen hemen hepsinin bir endüstriyel üretim sürecinden geçtiği gözlenmektedir. Dolayısıyla, her nihai ürünün oluşumunda bir endüstriyel pazarlama faaliyetinden bahsetmek mümkündür. Pazarlama literatüründe yer alan temel ilkeler ağırlıklı olarak, tüketici ürünleri pazarlama faaliyetleri de dikkate alınarak oluşturulmuştur. Ancak, endüstriyel pazarlama bağlamında aktörlerin özelliklerinde ve davranışlarında değişim gözlenmektedir. Bu derste endüstriyel pazarlarda faaliyet gösteren işletmelerin pazarlama faaliyetleri ele alınmakta, verilen örnek olaylarda da öğrencilerin konuları pekiştirmesi ve tartışma fırsatı yaratmak amaçlanmaktadır. Örnek olayların sonlarında sorulan soruların amacı ise, öğrencilere tartışma konusunda yönlendirici olması için verilmiştir.

Ders İçeriği

Bu dersin içeriği, örgütsel pazarlama kavramının tanımı ile örgütsel pazarlama sürecinin elemanları olan karma elemanlarının ele alınması, ve konuların bunlara ilişkin örnek olaylarla pekiştirilmesi ve tartışma fırsatı yaratılmasıdır.

Ders Kaynakları Hutt, Michael D. Ve Speh Thomas W., 2004, Business Marketing Management: A Strategic View of Industrial and Organizational Markets , Thomson/ South-Western.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma Tartışmalı Ders
2 Endüstriyel Pazarlamaya Giriş: Pazarlama ve Endüstriyel Pazarlama ile ilgili Temel Kavramlar Tartışmalı Ders
3 Endüstriyel Pazarların ve Endüstriyel Alıcıların Özellikleri Tartışmalı Ders
4 Endüstriyel Pazarlamada Satın Alma Olgusu: Ürün Sınıfları, Satın Alma Türleri, Satın Alma Merkezi, Roller Tartışmalı Ders
5 Endüstriyel Pazarlamada Alıcı-Satıcı İlişkisi Tartışmalı Ders
6 Endüstriyel Satın Alma Süreci ve Ürün Seçimini Etkileyen Faktörler Tartışmalı Ders
7 Ara Sınav
8 Endüstriyel Pazarlamada Tedarikçileri Değerlendirme Yöntemleri Tartışmalı Ders
9 Endüstriyel Pazarlamada Örgütsel Satın Alma Davranışı (Makro/Mikro Çevre) Tartışmalı Ders
10 Endüstriyel Pazarlamada Örgütsel Satın Alma Davranışı (Örgütsel Faktörler, Kişilerarası İlişkiler (Sosyal) Faktörler, Bireysel Faktörler) Tartışmalı Ders
11 Endüstriyel Pazarlarda Bölümlendirme, Hedef Pazarlama, Konumlandırma Tartışmalı Ders
12 Endüstriyel Pazarlamada Ürün Stratejileri ve Markalama Tartışmalı Ders
13 Endüstriyel Pazarlamada Yeni Ürün Geliştirme Stratejileri, Fiyat ve Tutundurma Stratejileri Tartışmalı Ders
14 Genel Değerlendirme Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tüketici ve endüstriyel pazarlar arasındaki farkı öğrenmek ve endüstriyel pazarların özelliklerini anlamak. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Endüstriyel satın alma sürecini öğrenmek ve endüstriyel ürün sınıfları, satın alma türleri, satın alma merkezi ve rolleri kavramak. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Endüstriyel pazarlamada ürün seçimini etkileyen faktörleri anlamak ve tedarikçi değerlendirme yöntemleriyle ilgili beceriler elde etmek. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Örgütsel satın alma davranışını öğrenmek. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Endüstriyel pazarlarda bölümlendirme, hedefleme, konumlandırma yapmayıı öğrenmek ve pazarlama karması geliştirmede beceriler elde etmek. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Tüketici ve endüstriyel pazarlar arasındaki farkı öğrenmek ve endüstriyel pazarların özelliklerini anlamak. 5 4 5 5 4 5 4 5 5 3 1 4 5
Endüstriyel satın alma sürecini öğrenmek ve endüstriyel ürün sınıfları, satın alma türleri, satın alma merkezi ve rolleri kavramak. 5 4 5 3 4 5 4 3 5 5 2 5 4
Endüstriyel pazarlamada ürün seçimini etkileyen faktörleri anlamak ve tedarikçi değerlendirme yöntemleriyle ilgili beceriler elde etmek. 5 3 5 4 4 3 5 3 5 5 1 5 4
Örgütsel satın alma davranışını öğrenmek. 5 4 4 5 3 4 5 3 4 5 1 5 5
Endüstriyel pazarlarda bölümlendirme, hedefleme, konumlandırma yapmayıı öğrenmek ve pazarlama karması geliştirmede beceriler elde etmek. 4 3 5 4 5 5 4 3 4 5 2 5 4
Ortalama Değer 4,8 3,6 4,8 4,2 4 4,4 4,4 3,4 4,6 4,6 1,4 4,8 4,4