| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yatırım Projeleri Analizi | İSL459 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İŞLETME |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Salih MUTLU (Yıl: 2025 - 2026) Dr. Öğr. Üyesi Salih MUTLU (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu derste, öğrencilere yatırımların makro ve mikro önemleri gösterilecek. Devamında yatırım fikrinin uygulamaya geçirilmesinde gerekli olacak,pazar, teknik ve finansal analizlerin hazırlanması, kaynak maliyeti ve projeyi değerlemeyle desteklenerek ele alınacaktır. |
| Ders İçeriği |
Yatırım fikri, uygulanabilirliğinin sorgulanması ve proje değerleme. |
| Ders Kaynakları |
Yatırım Projelerinin Değerlendirilmesi; K. YALÇINER - E. E. AKSOY; 2011
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2014 - 2015 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Yatırım Kavramı, yatırım çeşitleri, proje kavramı, proje modeli | Tartışmalı Ders |
| 2 | Yatırım projesi hazırlanmasında piyasa araştırması ve talep tahmini | Tartışmalı Ders |
| 3 | Kuruluş yerinin seçimi | Tartışmalı Ders |
| 4 | Kapasite seçimi ve Sermaye ihtiyacının belirlenmesi | Tartışmalı Ders |
| 5 | Sermaye kaynakları, sermaye maliyeti ve indirgeme oranının belirlenmesi | Tartışmalı Ders |
| 6 | Proje değerlendirmenin anlamı, öğeleri. Yatırım projesinin statik yöntemlerle değerlendirilmesi. | Tartışmalı Ders |
| 6 | Proje değerlendirmenin anlamı, öğeleri. Yatırım projesinin statik yöntemlerle değerlendirilmesi. | Tartışmalı Ders |
| 8 | Yatırım projesini dinamik yöntemlerle değerlendirmenin önemi, dinamik değerlendirme yöntemleri | Tartışmalı Ders |
| 9 | Yenileme projeleri ve yenileme kararları, ekonomik ömrün hesabı | Tartışmalı Ders |
| 10 | Kamu yatırım projelerinin değerlendirilmesinde temel ilkeler, sosyal fayda ve maliyetin ölçülmesi, farklı amaç ve kriterlere göre değerlendirme | Tartışmalı Ders |
| 11 | Kamu yatırım projelerinin değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders |
| 12 | Enflasyonist ortamda proje değerlendirmesi | Tartışmalı Ders |
| 13 | Yatırım projelerinin değerlendirilmesinde risk faktörünün rolü | Tartışmalı Ders |
| 14 | Yatırım projelerinin uygulanması | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yaırım fikrinin uygulanabilirliği için gerekli koşullar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Yatırımların önemi. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Projeleri değerleme. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Yatırım için gerekli kaynak maliyeti. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yaırım fikrinin uygulanabilirliği için gerekli koşullar. | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | ;
| Yatırımların önemi. | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | ;
| Projeleri değerleme. | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | ;
| Yatırım için gerekli kaynak maliyeti. | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 3,75 | 3,25 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4,25 |