Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İşletmelerde Karar Verme Teknikleri | İŞL390 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze öğrenim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Salih MUTLU |
Ders Veren | Doç. Dr. Gözde KOCA |
Amaç |
İşletmelerde yönetimsel sorunlara sistematik bakış açısı ve bilimsel yönteme uygun yaklaşım ve karar verme sürecinde kullanılabilecek tekniklerinin kazandırılması. |
Ders İçeriği |
Karar verme, karara etki eden faktörler, kişi-grup kararı, Pareto tekniği, grup tartışması tekniği, beyin fırtınası, sebep-sonuç analizi, çok kriterli seçme matrisi, SWOT analizi, risk ve karar verme, karar ağacı tekniği. |
Ders Kaynakları |
COOPER, Joseph D., Etkili Karar Verme Sanatı, Emre Yayınları
ADAIR John, Karar Verme ve Problem Çözme, Gazi Kitapevi, 2000 İMREK M. Kemal, Yöneticiler İçin Karar Verme Teknikleri El Kitabı, Beta Basım Yayım, İstanbul, 2003 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş Yönetim ve karar verme, Yönetsel karar verme, Yönetsel karar tipleri Yönetsel kararların özellikleri Yönetsel karar vermede planlama süreci Karar verme tayfı Geleneksel yaklaşım Sistemler yaklaşımı Sistemler yaklaşımıyla yönetsel karar verme | |
2 | Model Modellerin sınıflandırılması Yönetsel amaçlar Amaçlar hiyerarşisi Sistemler yaklaşımında yönetsel amaçlar Karar verme süreci | |
3 | Karar verme problemi Karar süreci Problem tasarım süreci Seçim süreci Karar modeli Olasılık ve temel yaklaşımlar | |
4 | Sübjektivist okul, Karar ortamları (Belirlilik ortamı, risk ortamı, belirsizlik ortamı) Objektif ve sübjektif belirsizlik | |
4 | Sübjektivist okul, Karar ortamları (Belirlilik ortamı, risk ortamı, belirsizlik ortamı) Objektif ve sübjektif belirsizlik | |
5 | Tam belirsizlik ortamı, Değer sistemi, İstenirlik boyutlarının belirlenmesinde kullanılabilir ölçümleme biçimleri (Para birimleriyle ölçümleme, İstenirlik değerleriyle ölçümleme, Fayda birimleri ile ölçümleme), Klasik ve modern fayda yaklaşımları | |
5 | Tam belirsizlik ortamı, Değer sistemi, İstenirlik boyutlarının belirlenmesinde kullanılabilir ölçümleme biçimleri (Para birimleriyle ölçümleme, İstenirlik değerleriyle ölçümleme, Fayda birimleri ile ölçümleme), Klasik ve modern fayda yaklaşımları | |
6 | Ara sınav | |
6 | Ara sınav | |
7 | Belirlilik ve risk ortamında karar verme ölçütleri | |
8 | Belirsizlik ortamında karar verme ölçütleri | |
8 | Belirsizlik ortamında karar verme ölçütleri | |
9 | Doğrusal programlama | |
9 | Doğrusal programlama | |
10 | Ulaştırma Modeli | |
11 | Atama modeli | |
11 | Atama modeli | |
12 | CPM ve PERT | |
12 | CPM ve PERT | |
13 | Oyun teorisi | |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Proje yönetiminde Kritik Yol Yöntemi (CPM) ve PERT analizlerini kullanabilme, | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Oyun problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerilerini kazanabilir. | |||
Tam sayılı programlama problemlerini modelleyebilme ve bilgisayar ile çözebilme, | |||
Doğrusal programlama problemlerini modelleyebilme ve bilgisayar ile çözebilme, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Proje yönetiminde Kritik Yol Yöntemi (CPM) ve PERT analizlerini kullanabilme, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Oyun problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerilerini kazanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tam sayılı programlama problemlerini modelleyebilme ve bilgisayar ile çözebilme, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğrusal programlama problemlerini modelleyebilme ve bilgisayar ile çözebilme, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |