| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İktisatta Temel Kavramlar | IKT104 | 2 | 3 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü Anlatım |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Eda ÖZEN (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı iktisat eğitimi boyunca öğrencinin karşılaşacağı kelimeleri kavramsal olarak aktarabilmektir. |
| Ders İçeriği |
İktisada ait tüm makro-mikro, uluslararası, para ile ilgili tüm kavramlar. |
| Ders Kaynakları |
A'dan Z'ye Ekonomi Sözlüğü,Matthew Bishop,Çeviren:Şeyma Akın,Bahadır Akın,Ceren Yıldız.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
| Ödev 2 | Ödev 2 | 5 | 1 | 5 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,27 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 5 | sözlük çalışması | |
| 5 | sözlük çalışması | |
| 5 | sözlük çalışması | |
| 4 | Arz, Talep ve Piyasa Dengesi | Sözlü |
| 5 | Piyasa Dengesi | Sözlü |
| 6 | Talep ve Arz Esneklikleri ve Uygulamaları | Sözlü |
| 6 | Talep ve Arz Esneklikleri ve Uygulamaları | Sözlü |
| 8 | Tüketici Tercihlerinin Temelleri | Sözlü |
| 8 | Tüketici Tercihlerinin Temelleri | Sözlü |
| 11 | Üretim ve Maliyet Analizi | Sözlü |
| 11 | Üretim ve Maliyet Analizi | Sözlü |
| 12 | Tam Rekabet Piyasası | Sözlü |
| 13 | Tekel Piyasası | Sözlü |
| 14 | Öğrenci Sunumları | Grup Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Başta tam rekabet piyasası olmak üzere, tekel, tekelci rekabet ve oligopol gibi ürün piyasalarında firmaların davranışlarını analiz edebilecek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Fırsat maliyeti, kıtlık, etkinlik, normatif ve pozitif iktisat gibi iktisadın temel kavramları ile ülkelerin üretim imkanlarını nasıl analiz edeceklerini öğrenebilecek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Çeşitli arz ve talep esnekliklerinin nasıl hesaplanacağını, bunların mal ve hizmet piyasalarının yapısını irdelemek için nasıl kullanılacağını öğrenebilecek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Üreticilerin maliyet minimizasyonu, tüketicilerin de fayda maksimizasyonu ile ilgili davranışlarının nasıl analiz edileceğini öğrenebilecek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Başta tam rekabet piyasası olmak üzere, tekel, tekelci rekabet ve oligopol gibi ürün piyasalarında firmaların davranışlarını analiz edebilecek. | 5 | - | 2 | 4 | - | - | - | - | 5 | - | - | 4 | 2 | ;
| Fırsat maliyeti, kıtlık, etkinlik, normatif ve pozitif iktisat gibi iktisadın temel kavramları ile ülkelerin üretim imkanlarını nasıl analiz edeceklerini öğrenebilecek. | 5 | - | 2 | 4 | - | - | - | - | 5 | - | - | 4 | 2 | ;
| Çeşitli arz ve talep esnekliklerinin nasıl hesaplanacağını, bunların mal ve hizmet piyasalarının yapısını irdelemek için nasıl kullanılacağını öğrenebilecek. | 5 | - | 2 | 4 | - | - | - | - | 5 | - | - | 4 | 4 | ;
| Üreticilerin maliyet minimizasyonu, tüketicilerin de fayda maksimizasyonu ile ilgili davranışlarının nasıl analiz edileceğini öğrenebilecek. | 5 | - | 2 | 4 | - | - | - | - | 5 | - | - | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 5 | - | 2 | 4 | - | - | - | - | 5 | - | - | 4 | 3 |