| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mikro İktisat Teorisi | IKT201 | 3 | 3 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü anlatım |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Necati ÇİFTÇİ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Necati ÇİFTÇİ |
| Amaç |
Ekonomik karar birimlerinin çeşitli modeller ile analiz etmenin neticesinde piyasa fiyatlarının oluşumunu, piyasada optimum karar alma ve verimliliği artırmanın yollarını araştırma mikroiktisat dersinin amacını oluşturmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Rekabet koşulunda sınırlı kaynakları alternatif kullanım yollarını, onların dağıtımını, üretim teorisinin temellerini, malların arz ve taleplerini, rekabet teorisinin temellerini öğretir. |
| Ders Kaynakları |
Mikro Ekonomi, Zeynel Dinler
Zeynel Dinler, Mikro Ekonomi, Ekin yayınevi, Bursa, 2010; Erdal M. Ünsal, Mikro İktisat, İmaj yayınevi, Ankara, 2010 Mikro İktisat, Prof.Dr. Zeynel DİNLER, Ekin Yayınevi, (Son Baskı). |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 30 | 1 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Her ekonominin ana sorunları ve ekonomik düzenle ilişkisi | Sözlü |
| 2 | Faydanın ölçülebilirliği problemi ve tercih sırasının saptanması | |
| 3 | Eşmarjinal fayda ve tüketici dengesi: kardinal fayda yaklaşımı | Sözlü |
| 4 | Farksızlık analizi ve tüketici dengesi | Sözlü |
| 5 | Piyasa talebi analizi, talebi etkileyen faktörlerdeki değişmelerin etkisi, gelir ve ikame etkileri | Sözlü |
| 6 | Üretim fonksiyonu ve verim analizi | Sözlü |
| 7 | Ara sınav | Sözlü |
| 8 | En düşük maliyetle üretim ve optimal faktör bileşiminin seçimi | Sözlü |
| 9 | maliyet teorisi | Sözlü |
| 10 | Maliyete ilişkin kavramlar ve kısa ve uzun dönem maliyet eğrilerinin elde edilmesi, azalan verimler ve ölçeğe göre getiriler | Sözlü |
| 11 | Arz analizi ve arzı etkileyen faktörler ve arz esnekliği | Sözlü |
| 12 | Tam rekabet piyasası, tam rekabet piyasasının özellikleri ve tam rekabet piyasasında firma dengesi | Sözlü |
| 13 | Piyasa dengesi ve fiyat oluşumu, arz ve talepteki kaymalar, arz ve talep uygulamaları | Sözlü |
| 14 | Tam rekabet piyasasında firma dengesi ve kar maksimizasyonu, firma dengesi ve zaman, kısa ve uzun dönem firma ve endüstri dengesi | Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Tüketici davranışlarının ortaya çıkışını analiz eder. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Üretici davranışlarının ortaya çıkışını analiz eder. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Tüketici ve üretici davranışlarını yorumlar | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| İktisatta modellerin önemini analiz eder | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tüketici davranışlarının ortaya çıkışını analiz eder. | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 5 | ;
| Üretici davranışlarının ortaya çıkışını analiz eder. | 4 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | ;
| Tüketici ve üretici davranışlarını yorumlar | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 4 | ;
| İktisatta modellerin önemini analiz eder | 5 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 4,25 | 1,5 | 1,5 | 2,75 | 1,75 | 1,5 | 1,75 | 1,75 | 3,25 | 3 | 3,25 | 1,75 | 4,25 |