| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İktisat Okumaları | IKT251 | 3 | 3 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders, Sözlü anlatım |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Safa ÜNAL (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Safa ÜNAL |
| Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin iktisat alanındaki temel ve çağdaş metinleri eleştirel bir bakış açısıyla okuyabilme, yorumlayabilme ve tartışabilme becerilerini geliştirmektir. Öğrenciler, farklı iktisadi düşünce okullarına ait özgün metinler aracılığıyla kavramsal derinlik kazanacak, iktisadi argümanların yapısını çözümlemeyi ve bunları akademik bir üslupla ifade etmeyi öğreneceklerdir. Böylece ders, öğrencilerin hem analitik düşünme hem de yazılı ve sözlü ifade becerilerini güçlendirmeyi hedeflemektedir. |
| Ders İçeriği |
Bu ders, iktisat literatüründe yer alan klasik ve çağdaş metinlerin okunması, çözümlemesi ve tartışılmasını içermektedir. Öğrenciler, farklı iktisadi düşünce akımlarına ait seçilmiş metinler üzerinden kavramsal ve eleştirel analizler yaparlar. |
| Ders Kaynakları |
Smith, Adam (1776) Milletlerin Zenginliği.
Keynes, John Maynard (1936) İstihdam, Faiz ve Paranın Genel Teorisi Polanyi, Karl (1944) Büyük Dönüşüm: Çağımızın Siyasal ve Ekonomik Kökenleri. North, Douglass C. (1990) Kurumlar, Kurumsal Değişim ve Ekonomik Performans. Sen, Amartya (1999) Özgürlükle Kalkınma. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Kısa Sınav 2 | 10 |
| Ödev (Sunum) | 10 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 3 | 2 | 6 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 3 | 2 | 6 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 141 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,53 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ders tanıtımı, etkili sunum kuralları, film gösterimi | Tartışmalı Ders |
| 2 | İktisat-Felsefe İlişkisi | Tartışmalı Ders |
| 3 | Adam Smith, iş bölümü ve görünmez el (Milletlerin Zenginliği) | Tartışmalı Ders |
| 4 | Adam Smith-ikincil okuma | Tartışmalı Ders |
| 5 | Keynes temel okuma | Tartışmalı Ders |
| 6 | Keynes ikincil okuma | Tartışmalı Ders |
| 7 | Polanyi temel okuma | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara sınav değerlendirmesi, Polanyi ikincil okuma | Tartışmalı Ders |
| 9 | Kalkınma ekonomisi temel okuma | Tartışmalı Ders |
| 10 | Kalkınma ekonomisi ikincil okuma | Tartışmalı Ders |
| 11 | Davranışsal İktisat temel okuma | Tartışmalı Ders |
| 12 | Davranışsal İktisat ikincil okuma | Tartışmalı Ders |
| 13 | Kurumsal iktisat temel okuma | Tartışmalı Ders |
| 14 | Kurumsal iktisat ikincil okuma | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Farklı iktisadi düşünce okullarının temel argümanlarını karşılaştırabilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İktisat literatüründeki temel ve çağdaş metinleri anlayıp özetleyebilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İktisadi metinleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İktisadi argümanları sözlü ve yazılı olarak akademik bir üslupla ifade edebilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Okunan metinlerden yola çıkarak bağımsız düşünme ve tartışma becerilerini geliştirebilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Farklı iktisadi düşünce okullarının temel argümanlarını karşılaştırabilir. | 4 | - | - | 3 | 2 | 3 | - | 2 | - | 3 | - | 3 | - | ;
| İktisat literatüründeki temel ve çağdaş metinleri anlayıp özetleyebilir. | 4 | - | - | 3 | 2 | 3 | - | 2 | - | 3 | - | 3 | - | ;
| İktisadi metinleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. | 4 | - | - | 3 | 2 | 3 | - | 2 | - | 3 | - | 3 | - | ;
| İktisadi argümanları sözlü ve yazılı olarak akademik bir üslupla ifade edebilir. | - | - | - | - | - | - | 4 | 3 | - | - | - | - | - | ;
| Okunan metinlerden yola çıkarak bağımsız düşünme ve tartışma becerilerini geliştirebilir. | 4 | - | - | - | - | - | 2 | 3 | - | 3 | - | 3 | - | ;
| Ortalama Değer | 3,2 | - | - | 1,8 | 1,2 | 1,8 | 1,2 | 2,4 | - | 2,4 | - | 2,4 | - |