EN
  • Anasayfa
  • IKT251 İktisat Okumaları (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
IKT251 - İktisat Okumaları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İktisat Okumaları IKT251 3 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
İKTİSAT
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders, Sözlü anlatım
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Safa ÜNAL (Yıl: 2024 - 2025)
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Safa ÜNAL
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencilerin iktisat alanındaki temel ve çağdaş metinleri eleştirel bir bakış açısıyla okuyabilme, yorumlayabilme ve tartışabilme becerilerini geliştirmektir. Öğrenciler, farklı iktisadi düşünce okullarına ait özgün metinler aracılığıyla kavramsal derinlik kazanacak, iktisadi argümanların yapısını çözümlemeyi ve bunları akademik bir üslupla ifade etmeyi öğreneceklerdir. Böylece ders, öğrencilerin hem analitik düşünme hem de yazılı ve sözlü ifade becerilerini güçlendirmeyi hedeflemektedir.

Ders İçeriği

Bu ders, iktisat literatüründe yer alan klasik ve çağdaş metinlerin okunması, çözümlemesi ve tartışılmasını içermektedir. Öğrenciler, farklı iktisadi düşünce akımlarına ait seçilmiş metinler üzerinden kavramsal ve eleştirel analizler yaparlar.

Ders Kaynakları Smith, Adam (1776) Milletlerin Zenginliği.
Keynes, John Maynard (1936) İstihdam, Faiz ve Paranın Genel Teorisi
Polanyi, Karl (1944) Büyük Dönüşüm: Çağımızın Siyasal ve Ekonomik Kökenleri.
North, Douglass C. (1990) Kurumlar, Kurumsal Değişim ve Ekonomik Performans.
Sen, Amartya (1999) Özgürlükle Kalkınma.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Kısa Sınav 2 10
Ödev (Sunum) 10
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Final Final 20 1 20
Kısa Sınav 2 Kısa Sınav 2 3 2 6
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 3 2 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 141
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,53
AKTS 6,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders tanıtımı, etkili sunum kuralları, film gösterimi Tartışmalı Ders
2 İktisat-Felsefe İlişkisi Tartışmalı Ders
3 Adam Smith, iş bölümü ve görünmez el (Milletlerin Zenginliği) Tartışmalı Ders
4 Adam Smith-ikincil okuma Tartışmalı Ders
5 Keynes temel okuma Tartışmalı Ders
6 Keynes ikincil okuma Tartışmalı Ders
7 Polanyi temel okuma Tartışmalı Ders
8 Ara sınav değerlendirmesi, Polanyi ikincil okuma Tartışmalı Ders
9 Kalkınma ekonomisi temel okuma Tartışmalı Ders
10 Kalkınma ekonomisi ikincil okuma Tartışmalı Ders
11 Davranışsal İktisat temel okuma Tartışmalı Ders
12 Davranışsal İktisat ikincil okuma Tartışmalı Ders
13 Kurumsal iktisat temel okuma Tartışmalı Ders
14 Kurumsal iktisat ikincil okuma Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Farklı iktisadi düşünce okullarının temel argümanlarını karşılaştırabilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İktisat literatüründeki temel ve çağdaş metinleri anlayıp özetleyebilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İktisadi metinleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İktisadi argümanları sözlü ve yazılı olarak akademik bir üslupla ifade edebilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Okunan metinlerden yola çıkarak bağımsız düşünme ve tartışma becerilerini geliştirebilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Farklı iktisadi düşünce okullarının temel argümanlarını karşılaştırabilir. 4 - - 3 2 3 - 2 - 3 - 3 -
İktisat literatüründeki temel ve çağdaş metinleri anlayıp özetleyebilir. 4 - - 3 2 3 - 2 - 3 - 3 -
İktisadi metinleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. 4 - - 3 2 3 - 2 - 3 - 3 -
İktisadi argümanları sözlü ve yazılı olarak akademik bir üslupla ifade edebilir. - - - - - - 4 3 - - - - -
Okunan metinlerden yola çıkarak bağımsız düşünme ve tartışma becerilerini geliştirebilir. 4 - - - - - 2 3 - 3 - 3 -
Ortalama Değer 3,2 - - 1,8 1,2 1,8 1,2 2,4 - 2,4 - 2,4 -