| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bilim Tarihi | IKT253 | 3 | 3 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim. |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ertuğrul ÇAM (Yıl: 2023-2024) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bilimin ortaya çıkışı ve çeşitli uygarlıkların bilme yaptıkları katkıları anlatarak, öğrencilere bilimsel bilginin öneminin kavratılmasını sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Ders, bilimin genel özellikleri, bilimin ortaya çıkışı, çeşitli uygarlıkların bilme yaptıkları katkılar, bilimin gelişimi, İslam dünyası ve Avrupa’nın bilme katkıları, Bilimin günümüzdeki durumu konularını kapsamaktadır. |
| Ders Kaynakları |
Unat, Y. & Topdemir, H. G. (2014). Bilim Tarihi. Pegem Akademi Yayıncılık.
Yıldırım, C. (2016). Bilim Tarihi. Remzi Kitabevi. Ural, Ş. (2016). Bilim Tarihi. Çantay Kitabevi. Doğan, M. (2010). Bilim ve Teknoloji Tarihi. Anı Yayıncılık. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 11 | 1 | 11 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Tartışmalı Ders |
| 2 | Bilim Tarihinin tarihine ilişkin notlar | Ders |
| 3 | Bilim tarihçileri ve kanıtlamaya çalıştıkları sorular | Tartışmalı Ders |
| 4 | Bilimin kaynakları | Ders |
| 5 | Eski Yunan’da Bilim | Ders |
| 6 | Eski Çin’de Bilim | Ders |
| 7 | Eski Hindistan’da Bilim | Ders |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İslam Medeniyeti’nde Bilim | Ders |
| 10 | Roma’da ve Ortaçağ’da Bilim | Ders |
| 11 | Rönesans’tan Bilim Devrimine | Ders |
| 12 | On yedinci ve On sekizinci Yüzyıllarda Bilim | Ders |
| 13 | On dokuzuncu Yüzyılda Bilim | Ders |
| 14 | Yirminci Yüzyılda Bilim | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bilim Tarihi disiplininin doğasını, genel özelliklerini ve başlıca sorunlarını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Modern bilimin doğuşunu ve modern bilimi hazırlayan koşulları tartışabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Antik Çağ ve Orta Çağ'daki bilimsel faaliyetleri betimleyebilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilim Tarihi disiplininin doğasını, genel özelliklerini ve başlıca sorunlarını açıklayabilecektir. | - | 5 | 4 | 1 | 2 | - | 2 | - | 5 | - | - | - | - | ;
| Modern bilimin doğuşunu ve modern bilimi hazırlayan koşulları tartışabilecektir. | - | 5 | 4 | 1 | 2 | - | 2 | - | 4 | - | - | - | - | ;
| Antik Çağ ve Orta Çağ'daki bilimsel faaliyetleri betimleyebilecektir. | - | 5 | 4 | 1 | 2 | - | 2 | - | 4 | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | 5 | 4 | 1 | 2 | - | 2 | - | 4,33 | - | - | - | - |