| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İktisat Okulları | IKT256 | 4 | 3 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sözlü anlatım |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Havva Nesrin TİRYAKİ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı öğrenciye makro iktisatın teorik gelişimini, iktisat okullarını takip ederek aktarmaktır. |
| Ders İçeriği |
İktisadi sistemlerin gelişimi, Öncü iktisat okulları, Modern makro ekonominin doğuşu, Modern makro iktisat okullarının önemli düşünürleri, Makroekonominin teorik temelleri |
| Ders Kaynakları |
Brian Snowdon and H.R.Vane ( 2005):Modern Makroekonomi
Coşkun Can Aktan, Yeni İktisat Okulları Tufan Samet Özdurak , İktisadi Düşünce Okulları Prof. Dr. Ersan Bocutoğlu, Karşılaştırmalı Makro İktisat Teoriler ve Politikalar, 2012, Murathan |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 7 | 21 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 149 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,84 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Makro iktisat okullarının kapsamı ve yöntemi | Ders |
| 2 | Merkantilizm ve Fizyokrasi | Ders |
| 3 | Klasik Makro İktisat Teorisi: Gelişimi, Varsayımları, Teoriler ve Yasalari Politika Etkinliği | Ders |
| 4 | Keynes'in Genel Teorisi: Varsayımları, Eleştirileri | Ders |
| 4 | Keynes'in Genel Teorisi: Varsayımları, Eleştirileri | Ders |
| 6 | Ortodoks Keynesyen Makro İktisat Teorisi | Ders |
| 6 | Ortodoks Keynesyen Makro İktisat Teorisi | Ders |
| 8 | Monetarist Okul | Ders |
| 9 | Monetarist Okul | Ders |
| 10 | Yeni Klasik Makro İktisat Teorisi | Ders |
| 11 | Reel Konjonktür Teorisi | Ders |
| 12 | Yeni Keynesyen Makro İktisat Teorisi | Ders |
| 12 | Yeni Keynesyen Makro İktisat Teorisi | Ders |
| 14 | Karşılaştırma | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Farklı okulların iktisadi dalgalanmaları nasıl açıkladığını anlar. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| İktisadi olayları açıklarken sebep sonuç ilişkilerini kurabilir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Makroiktisat okullarına dair temel bilgilere sahip olur | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
| Güncel ekonomik olayları, iktisat okullarının bakış açılarına göre tartışabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Farklı okulların iktisadi dalgalanmaları nasıl açıkladığını anlar. | 3 | - | - | 5 | - | 3 | - | - | 5 | 4 | 4 | - | - | ;
| İktisadi olayları açıklarken sebep sonuç ilişkilerini kurabilir. | 3 | - | - | 5 | 4 | 3 | - | - | 5 | 4 | 4 | - | - | ;
| Makroiktisat okullarına dair temel bilgilere sahip olur | 5 | 4 | - | 4 | - | - | - | - | 5 | 4 | 4 | 2 | - | ;
| Güncel ekonomik olayları, iktisat okullarının bakış açılarına göre tartışabilir. | 3 | - | - | 5 | - | 5 | - | - | 5 | 4 | 4 | - | - | ;
| Ortalama Değer | 3,5 | 1 | - | 4,75 | 1 | 2,75 | - | - | 5 | 4 | 4 | 0,5 | - |