| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Dünya Ekonomi Tarihinde Finansal Krizlerin İncelenmesi | IKT260 | 4 | 3 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | İKTİSAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün Öğretim Sınıf Ortamında Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin TEZER (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu dersin amacı dünya tarihinde meydana gelen ekonomik krizlerin nedenlerini, etkilerini incelemektir. |
| Ders İçeriği |
1 Finansal krizlerin tarihsel ve teorik gelişimini öğrenebilme. 2 Finansal piyasalarda istikrarı sağlamak için geliştirilen politikaları öğrenebilme 3 Farklı yaklaşımlar çerçevesinde uygulanan istikrar programlarını öğrenebilme 4 İstikrar politikaları oluşturmada kurumların rolünü öğrenebilme 5 Finansal liberalizasyon, finansal küreselleşme gibi temel kavramları öğrenebilme |
| Ders Kaynakları |
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE FİNANSAL KRİZLER 1619-2000 (KİTAP)
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 12 | 36 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 2 | 6 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 12 | 36 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 4 | 12 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,76 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | 18. YÜZYIL BORSA BALONU-SOUTH SEA COMPANY BALLOON | Ders |
| 7 | 18. YÜZYIL BENGAL BALONU VE 1772 KREDİ KRİZİ | |
| 3 | 1875 Finmansal Krizler | Ders |
| 4 | 18. YÜZYIL MİSSİSİPİ COMPANY BALONU VEYA JOHN LAW SİSTEMİ | Ders |
| 5 | 1763 AMSTERDAM KRİZİ | Ders |
| 9 | 1825 KÜRESEL FİNANS KRİZİ | |
| 11 | 1857 KÜRESEL FİNANSAL KRİZİ | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 12 | 1929 DÜNYA EKONOMİK BÜYÜK BUHRANI | |
| 10 | 1974 Küresel Büyük Durgunluk | Ders |
| 11 | Kapitalist Sistemde Kriz Olgusu ve Finans Kapitalin Sistemdeki Etkisi | Ders |
| 12 | 1997 Asya Ekonomik Krizi | Ders |
| 13 | 2008 ABD VE Küresel Ekonomik Krizi | Ders |
| 14 | FİNAL SINAVI |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Finansal piyasalarda istikrarı sağlamak için geliştirilen politikaları öğrenebilme | |||
| Finansal krizler ve krizlere karşı uygulanan politikalar | |||
| Finansal küreselleşme- finansal yenilikler, yenilik teorileri öğrenme | |||
| Küresel mali kriz ve finansal yönetişimin sorgulanması | |||
| Finansal krizlerin tarihsel ve teorik gelişimini öğrenebilme. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Finansal piyasalarda istikrarı sağlamak için geliştirilen politikaları öğrenebilme | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - | ;
| Finansal krizler ve krizlere karşı uygulanan politikalar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | ;
| Finansal küreselleşme- finansal yenilikler, yenilik teorileri öğrenme | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | ;
| Küresel mali kriz ve finansal yönetişimin sorgulanması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | ;
| Finansal krizlerin tarihsel ve teorik gelişimini öğrenebilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | - | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | - | ;
| Finansal krizlerin tarihsel ve teorik gelişimini öğrenebilme. | - | - | - | - | 4 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 3,17 | 3,17 | 3,17 | 3,17 | 3,83 | 3,83 | - | 3,17 | 3,17 | 3,17 | 3,17 | 3,17 | - |