EN
  • Anasayfa
  • YBS403 E-Ticaret (2025 - 2026 / 8. Yarıyıl)
  • EN
YBS403 - E-Ticaret
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
E-Ticaret YBS403 8 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İKTİSAT
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüzyüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Tolga TORUN (Yıl: 2022 - 2023) Prof. Dr. Tolga TORUN (Yıl: 2020 - 2021)
Ders Veren
Amaç

Öğrencilere e-ticaret unsurlarını öğretmek.

Ders İçeriği

E-ticaretin stratejik anlamda kullanımı, endüstrinin yapısının değişiminde e- ticaretin rolünün analiz edilmesi ve e-ticaretin elektronik işlemler, tedarik zinciri iş karar alma ve organizasyonel performanstan oluşan iş süreçlerine etkisi

Ders Kaynakları Tekstil Ürünleri İçin Dijital Ortamda Pazarlama
Marangoz, Mehmet (2014), İnternette Pazarlama, Beta Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İnternetin Gelişimi ve Pazarlama Aracı Olarak Kullanımı Tartışmalı Ders
2 İnternette Pazarlamanın Tanımı, Kapsamı ve Gelişimi Özel Destek / Yapısal Örnekler
3 İnternette Pazarlama Çevresi Gösterim
4 İnternette Pazarlama Araştırması İnceleme / Anket Çalışması
5 İnternette Tüketici Davranışları Küçük Grup Tartışması
6 İnternet Ortamında Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçme Grup Çalışması
7 E-Ürün Grup Çalışması
8 Ara sınav
9 E-Fiyat Grup Çalışması
10 E-Tutundurma Grup Çalışması
11 E-Dağıtım ve Lojistik Grup Çalışması
12 İnternette Marka ve Konumlandırma Grup Çalışması
14 Elektronik Pazarlamada Diğer Konular Grup Çalışması
14 Elektronik Pazarlamada Diğer Konular Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
E-ticaretin temel kavramlarını, iş modellerini ve dijital pazarlama unsurlarını açıklayabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bir e-ticaret işletmesinin altyapı gereksinimlerini (ödeme sistemleri, lojistik, güvenlik, yazılım yapısı) analiz edebilir. Ödev / Proje Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Hedef kitleye uygun ürün veya hizmet için temel bir e-ticaret iş planı oluşturabilir. Ödev / Proje Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
E-ticarette kullanılan dijital pazarlama tekniklerini (SEO, sosyal medya, içerik pazarlaması, reklam yönetimi) uygulayabilir. Sunum / Seminer Grup Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Elektronik pazarlama ilgili genel bilgiler edinerek uygulama temeli kazanır. - - - - - - - - - - - - -
Elektronik pazarlama ile ilişkili konuları tanımlar. - - - - - - - - - - - - -
Elektronik ortamda tüketici davranışları hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - -
Elektronik pazarlama kavramını tanımlar. - - - - - - - - - - - - -
Elektronik pazarlama araştırması hakkında bilgi edinir. - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - -