| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sosyoloji | MOS123 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Anlatım ve tartışma |
| EBS Koordinatörü | |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Toplumları içinde bulundukları yere zamana göre anlamak ve nesnel bir bakış açısı geliştirmek. |
| Ders İçeriği |
Toplum kavramı, kültür, toplumsallaşma, davranış kalıpları, toplumsal değişme, toplumsal tabakalaşma, toplumsal kontrol mekanizmaları. |
| Ders Kaynakları |
İçli. G. (2012). Sosyolojiye Giriş. Anı Publishing. 6th Edition, Ankara.
|
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sosyoloji Bilimi | Ders |
| 2 | Toplum | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Toplumsal Gruplar | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Toplumsal Statü ve Toplumsal Rol | Ders |
| 5 | Kültür | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Davranış Kalıpları | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Toplumsal Kontrol Mekanizmaları | Ders |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Toplumsal Değişme | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Gelişmişlik ve Az Gelişmişlik | Ders |
| 11 | Toplumsal Tabakalaşma | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Toplumsal Hareketlilik | Ders |
| 13 | Yerleşim Düzeni | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Nüfus | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İnsanların davranış kalıplarını kavrayacaklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Toplumla etkileşimlerini arttıracaklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Birey olarak kendilerini daha iyi tanıyacaklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| İçinde yaşadıkları toplumu daha iyi tanıyacaklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İnsanların davranış kalıplarını kavrayacaklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Toplumla etkileşimlerini arttıracaklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Birey olarak kendilerini daha iyi tanıyacaklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İçinde yaşadıkları toplumu daha iyi tanıyacaklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |