| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Genel ve Teknik İletişim | DIS223 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | DIŞ TİCARET |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Halit YALÇIN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu ders ile öğrenciye, sözlü, sözsüz, yazılı, biçimsel, biçimsel olmayan ve örgüt içi ile dışı arasında iletişim kurma yeterlikleri kazandırılacaktır. |
| Ders İçeriği |
Bireysel iletişim, örgütsel iletişim, teknoloji destekli iletişim, kitle iletişimi |
| Ders Kaynakları |
Işık, Metin (2010) “Genel ve Teknik İletişim”, Eğitim-Akademi Yay., Konya
Tutar, Hasan ve Yılmaz, M. Kemal (2012) “İletişim”, Seçkin Yayıncılık, Ankara |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 15 | 1 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 53 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,08 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İletişim Kavramı ve İletişim Süreci | |
| 2 | İletişim | Tartışmalı Ders |
| 3 | Sözsüz İletişim | |
| 4 | Yazılı İletişim | Beyin Fırtınası |
| 5 | Biçimsel (Formal) İletişim | Sözlü |
| 6 | Biçimsel Olmayan (İnformal) İletişim | Beyin Fırtınası |
| 7 | Ara sınav | Sözlü |
| 8 | İletişimin Engelleri | Grup Çalışması |
| 9 | Etkili İletişim Kurma | |
| 10 | Örgütlerde İletişim | |
| 11 | Örgütsel İletişim Ağ Modelleri | Gösterim |
| 12 | Teknoloji Destekli İletişim | Beyin Fırtınası |
| 13 | Bilgi Sistemleri ve İletişim | Küçük Grup Tartışması |
| 14 | Kitle İletişimi | Küçük Grup Tartışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İletişim engellerini farketmek ve iletişim sorunlarını çözmek | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Örgütsel iletişim kurmak | Sözlü Sınav | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Etkili iletişim kurmak | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Bireysel iletişim kurmak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |