Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Metal Kesme Teorileri | MAK264 | 4 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Özhan KITAY |
Ders Veren | |
Amaç |
İmalat yöntemlerini tanır, İmalat resmi çizmenin önemini kavrar, imalat resmine bağlı kalarak parça işler, Ölçme ve kontrol aletlerinin önemini kavrar, imalat yöntemleriyle ilgili temel hesaplama yöntemlerini öğrenir. |
Ders İçeriği |
İmalat yöntemlerinin tanıtılması; atölyede tezgâhlarda uygulamalar yapılması, imalat yöntemi seçimi, ölçme aletlerinin kullanılması, imalat resmi okuma |
Ders Kaynakları |
Ders notları ve Atölye uygulamaları
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İmalat yöntemlerinin tanıtılması | Tartışmalı Ders |
2 | Ölçme aletlerinin kullanılması ve okunması | Tartışmalı Ders Laboratuar |
3 | Temel imalat resmi okuma uygulamaları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
4 | Tasarlanan bir parçanın imalat resminin oluşturulması | Tartışmalı Ders Laboratuar |
5 | Proje seçimi | Tartışmalı Ders Laboratuar |
6 | Tornalama yöntemi prensipleri | Tartışmalı Ders Laboratuar |
7 | Atölyede torna uygulamaları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
7 | Atölyede torna uygulamaları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
9 | Frezeleme yöntemi prensipleri | Tartışmalı Ders Laboratuar |
10 | Atölyede freze uygulamaları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
10 | Atölyede freze uygulamaları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
12 | İmalat resmi oluşturulmuş proje parçasının imalat uygulaması | Tartışmalı Ders Laboratuar |
12 | İmalat resmi oluşturulmuş proje parçasının imalat uygulaması | Tartışmalı Ders Laboratuar |
14 | Proje sunumları | Tartışmalı Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tornacılık | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Frezecilik | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kesici takım özelliklerini kavrama | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Teknik resmi okuyup imalata uyarlama | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Matkap ve taşlama motoru uygulamaları | Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tornacılık | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Frezecilik | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kesici takım özelliklerini kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Teknik resmi okuyup imalata uyarlama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matkap ve taşlama motoru uygulamaları | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |