EN
  • Anasayfa
  • ENT106 Temel Tasarım II (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
ENT106 - Temel Tasarım II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Temel Tasarım II ENT106 2 3 + 1 6,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Ön Koşul Dersler
Ders Adı Zorunlu?
ENT105 Temel Tasarım I Evet
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze ve uygulama
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR
Ders Veren
Amaç

Temel tasarım bilgilerini öğrenerek ,çizim yapabilme

Ders İçeriği

Yeni ürün, endüstriyel ürün, tasarımcı, düşünsel beceri, karakalem, tonlama, derinlik, materyal anlatımı, tasarım-tasarımcı ilişkisini kurabilme. Renklendirme araçları kullanabilmek

Ders Kaynakları Prof.Dr.Veyis ÖZEK,Temel Tasarım
f.İ.Hulusi GÜNGÖR, Basic Design
Temel Tasarım/ Prof. Dr. Latife Gürer , Y. iç mimar Gül Gürer
Açıldığı Öğretim Yılı 2008 - 2009 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma Ders 5 14 70
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Uygulama 1 Uygulama 1 3 8 24
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 2 1 2
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 155
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,08
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
11 Görsel olarak plastik, cam, metal, kumaş, kağıt materyali atayabilmek Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim
11 Görsel olarak plastik, cam, metal, kumaş, kağıt materyali atayabilmek Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim
11 Görsel olarak plastik, cam, metal, kumaş, kağıt materyali atayabilmek Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim
10 Gestalt Kuramı Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim
10 Gestalt Kuramı Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim
8 Genel tekrar-Ara sınav-Genel değerlendirme Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim
7 Temel İlkeleri- Uygulama Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim
7 Temel İlkeleri- Uygulama Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim
7 Temel İlkeleri- Uygulama Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim
7 Temel İlkeleri- Uygulama Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim
7 Temel İlkeleri- Uygulama Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim
7 Temel İlkeleri- Uygulama Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim
7 Temel İlkeleri- Uygulama Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim
14 Temel tasarım nedir? Genel Prensipler.Giriş Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tasarım öğelerini kavrar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Tasarım ilkelerini kavrar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Değer-ton ayrımını kavrar, görsellerini renklendirir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
Bir kavramı eskiz olarak ve sunum yapabilir değerde çizebilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Tasarım öğelerini kavrar - - - - - - - - - - - - - -
Tasarım ilkelerini kavrar - - - - - - - - - - - - - -
Değer-ton ayrımını kavrar, görsellerini renklendirir. - - - - - - - - - - - - - -
Bir kavramı eskiz olarak ve sunum yapabilir değerde çizebilir. - - - - - - - - - - - - - -