Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Temel Tasarım II | ENT106 | 2 | 3 + 1 | 6,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI |
||||
Ön Koşul Dersler |
|
||||
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||
Dersin Verilişi | Yüz yüze ve uygulama | ||||
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR | ||||
Ders Veren | |||||
Amaç |
Temel tasarım bilgilerini öğrenerek ,çizim yapabilme |
||||
Ders İçeriği |
Yeni ürün, endüstriyel ürün, tasarımcı, düşünsel beceri, karakalem, tonlama, derinlik, materyal anlatımı, tasarım-tasarımcı ilişkisini kurabilme. Renklendirme araçları kullanabilmek |
||||
Ders Kaynakları |
Prof.Dr.Veyis ÖZEK,Temel Tasarım
f.İ.Hulusi GÜNGÖR, Basic Design Temel Tasarım/ Prof. Dr. Latife Gürer , Y. iç mimar Gül Gürer |
||||
Açıldığı Öğretim Yılı | 2008 - 2009 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 8 | 24 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 155 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
11 | Görsel olarak plastik, cam, metal, kumaş, kağıt materyali atayabilmek | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim |
11 | Görsel olarak plastik, cam, metal, kumaş, kağıt materyali atayabilmek | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim |
11 | Görsel olarak plastik, cam, metal, kumaş, kağıt materyali atayabilmek | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim |
10 | Gestalt Kuramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim |
10 | Gestalt Kuramı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim |
8 | Genel tekrar-Ara sınav-Genel değerlendirme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim |
7 | Temel İlkeleri- Uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim |
7 | Temel İlkeleri- Uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim |
7 | Temel İlkeleri- Uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim |
7 | Temel İlkeleri- Uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim |
7 | Temel İlkeleri- Uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim |
7 | Temel İlkeleri- Uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim |
7 | Temel İlkeleri- Uygulama | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim |
14 | Temel tasarım nedir? Genel Prensipler.Giriş | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tasarım öğelerini kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Tasarım ilkelerini kavrar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Değer-ton ayrımını kavrar, görsellerini renklendirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Bir kavramı eskiz olarak ve sunum yapabilir değerde çizebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarım öğelerini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarım ilkelerini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Değer-ton ayrımını kavrar, görsellerini renklendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir kavramı eskiz olarak ve sunum yapabilir değerde çizebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |