Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Görsel Anlatım Teknikleri | ENT203 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR |
Ders Veren | Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilere, tasarımcı perspektifinde objeleri ve çevreyi en uygun biçimde görselleştirme yeteneğini çizgi teknikleri, kütle algılama yöntemleri, ışık, gölge ve renk uygulamaları ile ifade etme becerilerini kazandırmaktır. Ürün görselleştirmesinde doku, ışık ve malzeme etkisi uygulamalar yoluyla pekiştirilir. |
Ders İçeriği |
Teknik çizim,eskiz ve bilgisayar programları yardımıyla tasarımların görselleştirilmesi ve sunuma hazır duruma getirilmesi |
Ders Kaynakları |
Yapılan çalışmaya uygun her türlü bilgi, belge, görsel
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 12 | 36 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 10 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Geometrik biçimsel yaklaşımlar | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
2 | Geometrik biçimsel yaklaşımlar-Uygulama değerlendirme | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
3 | Form-Fonksiyon ilişkisi-Uygulama değerlendirme | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
3 | Form-Fonksiyon ilişkisi-Uygulama değerlendirme | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
5 | Doku çalışması-Uygulama değerlendirme | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
5 | Doku çalışması-Uygulama değerlendirme | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
7 | Renk kullanımı-Uygulama değerlendirme | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
8 | ARA SINAV-Uygulama değerlendirme | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
9 | Füzen | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
10 | Füzen-Uygulama değerlendirme | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
11 | Suluboya-Uygulama değerlendirme | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
11 | Suluboya-Uygulama değerlendirme | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
13 | Akrilik | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
14 | Akrilik-Uygulama değerlendirme | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Plastik sanatlar eğitiminin temel elemanlarını tanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Plastik sanatlar hakkında bilgi kazanır ve uygulama becerisine sahip olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Proje çalışmalarını çok daha etkili hazırlayabilme becerisini geliştirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Çizim tekniğini geliştirir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Proje çalışmalarını farklı materyaller kullanarak görselleştirme yolları arama donanımına sahip olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Plastik sanatlar eğitiminin temel elemanlarını tanır. | 2 | 3 | 1 | 4 | 4 | 5 | 3 | 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 1 | 5 | ;
Plastik sanatlar hakkında bilgi kazanır ve uygulama becerisine sahip olur. | 3 | 3 | 1 | 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | ;
Proje çalışmalarını çok daha etkili hazırlayabilme becerisini geliştirir. | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | ;
Çizim tekniğini geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 4 | ;
Proje çalışmalarını farklı materyaller kullanarak görselleştirme yolları arama donanımına sahip olur. | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | ;
Ortalama Değer | 3 | 3 | 2,2 | 3,6 | 4,8 | 3,8 | 4,2 | 2,4 | 3 | 3,2 | 3,8 | 3,2 | 2,8 | 3,8 |