Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tasarı Geometri I | ENT211 | 3 | 3 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim ve Uygulama |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. İbrahim PINARCI |
Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. İbrahim PINARCI |
Amaç |
İzdüşüm, düzlem ve farklı boyutta bakış açısını geliştirmek |
Ders İçeriği |
Geometrik çizimler, tasarı geometri metodlarının uygulanması, izdüşüm kuralları |
Ders Kaynakları |
Özcan,Ş-Bulut,H. (1986). Uygulamalı Tasarı Geometri Cilt I-II. Ankara.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 9 | 1 | 9 |
Final | Final | 9 | 1 | 9 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tasarı geometrinin tanımı, yeri ve önemi | |
11 | Çizim ve Uygulama çalışmaları | |
3 | Çizim ve Uygulama çalışmaları | |
3 | Çizim ve Uygulama çalışmaları | |
12 | Gerçek büyüklüklerin bulunması | |
9 | Cisimlerin izdüşümleri | |
9 | Çizim ve Uygulama çalışmaları | |
9 | Çizim ve Uygulama çalışmaları | |
9 | Ara Sınav, Çizim ve Uygulama çalışmaları | Ders Gösterim |
9 | Çizim ve Uygulama çalışmaları | |
9 | Çizim ve Uygulama çalışmaları | |
9 | Çizim ve Uygulama çalışmaları | |
13 | İzdüşümün tanımı ve çeşitleri | Ders Gösterim |
5 | Noktanın, doğrunun, düzlemlerin izdüşümleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tasarımları çizim tekniklerini uygulayarak gerçekleştirmek | |||
Öğrendiği çizim tekniklerini alanlarında uygulayabilmek | |||
Ara kesit çizimlerini yapabilmek | |||
Görünürlük metotlarını bilmek | |||
Açınım çizimleri yapabilmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarımları çizim tekniklerini uygulayarak gerçekleştirmek | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 2 |
Öğrendiği çizim tekniklerini alanlarında uygulayabilmek | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 2 |
Ara kesit çizimlerini yapabilmek | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 2 |
Görünürlük metotlarını bilmek | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 2 |
Açınım çizimleri yapabilmek | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | 2 |