Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fikri Haklar | ENT204 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, fikri mülkiyet hukukunun temel kavram ve kurumlarının öğretilmesidir. Bu anlamda, derste, fikri mülkiyet kavramı ve bu anlamda doğan hakların nasıl korunacağı meselesi , telif hakları hukuku, patentler, markalar, tasarımlar açılarından incelenmektedir. |
Ders İçeriği |
Fikir ve sanat eserleri kanunu temel kavramları, telif hakları ve patent başvuruları. |
Ders Kaynakları |
K. Dericioğlu- Ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 81 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sınai Mülkiyet ve Fikri Mülkiyet Hakları | |
2 | Türkiye'nin Sınai Mülkiyet Hakları konusunda taraf olduğu uluslararası anlaşmalar | |
3 | Patent | |
4 | Endüstriyel Tasarım ve Tasarım Tescil Belgesi | |
4 | Endüstriyel Tasarım ve Tasarım Tescil Belgesi | |
6 | Örnekleme | |
6 | Örnekleme | |
8 | Genel tekrar- Ara Sınav | Ders Vaka Çalışması Gösterim |
9 | Maddi ve manevi haklar | |
9 | Maddi ve manevi haklar | |
10 | Coğrafi işaretler | |
12 | Marka | Ders Vaka Çalışması Gösterim |
12 | Marka | Ders Vaka Çalışması Gösterim |
13 | İntihal |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci. İnsanların yaratıcılığı ve üretici düşünce gücü ile ortaya çıkardıkları "fikir ürünlerinin ve sanat " korunması konusunda bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Fikir ve düşünce ürünlerinin nasıl korunacağı ile ilgili bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Patent, tasarım tescil belgeleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Tasarım hukuku hakkında genel bir bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
Marka, Coğrafi işaretler nedir? Ne ifade ederler hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders Vaka Çalışması Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci. İnsanların yaratıcılığı ve üretici düşünce gücü ile ortaya çıkardıkları "fikir ürünlerinin ve sanat " korunması konusunda bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fikir ve düşünce ürünlerinin nasıl korunacağı ile ilgili bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Patent, tasarım tescil belgeleri hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarım hukuku hakkında genel bir bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Marka, Coğrafi işaretler nedir? Ne ifade ederler hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |