EN
  • Anasayfa
  • ENT212 Tasarı Geometri II (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
ENT212 - Tasarı Geometri II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tasarı Geometri II ENT212 4 2 + 2 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. İbrahim PINARCI
Ders Veren
Amaç

İzdüşüm, düzlem ve farklı boyutta bakış açısını geliştirmek

Ders İçeriği

Perspektif, kesitler ve ara kesitler, ölçülendirme tekniği, elemanlarının çizimle ifade edilmesi

Ders Kaynakları Özcan,Ş-Bulut,H. (1986). Uygulamalı Tasarı Geometri Cilt I-II. Ankara.
Açıldığı Öğretim Yılı 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Uygulama 1 Uygulama 1 1 10 10
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,37
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Görünürlük İki doğrunun izdüşümlerinin incelenmesi Ders Tartışmalı Ders Gösterim
2 Görünürlülük ilkeleri ve görünürlülüğün bulunması Ders Tartışmalı Ders Gösterim
3 Çizim ve Uygulama çalışmaları Ders Tartışmalı Ders Gösterim
4 Delme Noktaları Doğru ve düzlemin konumlarının incelenmesi
6 Doğru ile düzlemin delme noktası ve görünürlüğün bulunması
3 Çizim ve Uygulama çalışmaları
3 Çizim ve Uygulama çalışmaları
8 Ara Sınav, Ara kesitler Ders Tartışmalı Ders Gösterim
9 Çizim ve Uygulama çalışmaları Ders Tartışmalı Ders Gösterim
10 İki düzlemin ara kesitinin ve görünürlüğünün bulunması
3 Çizim ve Uygulama çalışmaları
12 Açınımların bulunması ile ilgili metotlar Ders Tartışmalı Ders Gösterim
13 Geometrik parçaların açınımları
3 Çizim ve Uygulama çalışmaları
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Görünürlük metotlarını bilmek Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Ara kesit çizimlerini yapabilmek Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Açınım çizimleri yapabilmek Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Öğrendiği çizim tekniklerini alanlarında uygulayabilmek Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Tasarımlarını çizimle ifade edebilmeyi öğretmek Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Görünürlük metotlarını bilmek - - - - - - - - - - - - - -
Ara kesit çizimlerini yapabilmek - - - - - - - - - - - - - -
Açınım çizimleri yapabilmek - - - - - - - - - - - - - -
Öğrendiği çizim tekniklerini alanlarında uygulayabilmek - - - - - - - - - - - - - -
Tasarımlarını çizimle ifade edebilmeyi öğretmek - - - - - - - - - - - - - -