Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tasarı Geometri II | ENT212 | 4 | 2 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. İbrahim PINARCI |
Ders Veren | |
Amaç |
İzdüşüm, düzlem ve farklı boyutta bakış açısını geliştirmek |
Ders İçeriği |
Perspektif, kesitler ve ara kesitler, ölçülendirme tekniği, elemanlarının çizimle ifade edilmesi |
Ders Kaynakları |
Özcan,Ş-Bulut,H. (1986). Uygulamalı Tasarı Geometri Cilt I-II. Ankara.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 10 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Görünürlük İki doğrunun izdüşümlerinin incelenmesi | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
2 | Görünürlülük ilkeleri ve görünürlülüğün bulunması | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
3 | Çizim ve Uygulama çalışmaları | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
4 | Delme Noktaları Doğru ve düzlemin konumlarının incelenmesi | |
6 | Doğru ile düzlemin delme noktası ve görünürlüğün bulunması | |
3 | Çizim ve Uygulama çalışmaları | |
3 | Çizim ve Uygulama çalışmaları | |
8 | Ara Sınav, Ara kesitler | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
9 | Çizim ve Uygulama çalışmaları | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
10 | İki düzlemin ara kesitinin ve görünürlüğünün bulunması | |
3 | Çizim ve Uygulama çalışmaları | |
12 | Açınımların bulunması ile ilgili metotlar | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
13 | Geometrik parçaların açınımları | |
3 | Çizim ve Uygulama çalışmaları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Görünürlük metotlarını bilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Ara kesit çizimlerini yapabilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Açınım çizimleri yapabilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Öğrendiği çizim tekniklerini alanlarında uygulayabilmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Tasarımlarını çizimle ifade edebilmeyi öğretmek | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Görünürlük metotlarını bilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ara kesit çizimlerini yapabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Açınım çizimleri yapabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrendiği çizim tekniklerini alanlarında uygulayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarımlarını çizimle ifade edebilmeyi öğretmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |