EN
  • Anasayfa
  • ENT102 Ürün Tasarımına Giriş (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
ENT102 - Ürün Tasarımına Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ürün Tasarımına Giriş ENT102 2 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR
Ders Veren
Amaç

Öğrenciyi Endüstriyel Tasarım disiplinini pratiğe dökme konusunda bilinçlendirmeyi amaçlar.

Ders İçeriği

Bu ders endüstriyel tasarım disiplini ve mesleği temel bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Bu tasarım tarihsel gelişim konularına, tasarımcıların sorumluluklarının, tasarım çalışma metodoloji, tasarım kriterleri ve ilke gelişimi içerir

Ders Kaynakları Endüstri Tasarımında Adımlar-Önder Küçükerman Düzenle Sil Tasarım Felsefesine Giriş – İsmail Tunalı
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Final Final 4 1 4
Toplam İş Yükü (Saat) 81
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,18
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel giriş-Prensipler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
2 Endüstriyel Tasarımda süreç kavramınına giriş Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
1 Tasarım, tasarımcı, ürün kavramları
2 Tasarım kavramı / Endüstriyel Tasarım içerikleri
4 Mesleki bilgiler
6 Etik değerler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
7 Tasarım Yaklaşımları-Tasarlayanlar Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
8 Genel tekrar – ARA SINAV Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
7 Tasarım Yaklaşımları-Tasarlayanlar Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
7 Tasarım Yaklaşımları-Tasarlayanlar Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
7 Tasarım Yaklaşımları-Tasarlayanlar Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
1 Tasarım, tasarımcı, ürün kavramları
13 Örneklemeler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
14 Ürün-Kullanıcı ilişkisinin sorgulanması Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mesleki temel kavramlarını açıklayabilecektir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Tasarımcı - endüstriyel tasarımcı kimlik farkını açıklar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Türkiye ve dünyada ki tasarımcılar ve tasarladıkları ürünlerden örnek gösterir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Endüstri ürünleri tasarımına ait pek çok kavrama dair yorum yapar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
Ürünleri nasıl inceleyeceği ile ilgili fikir sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Mesleki temel kavramlarını açıklayabilecektir. - - - - - - - - - - - - - -
Tasarımcı - endüstriyel tasarımcı kimlik farkını açıklar. - - - - - - - - - - - - - -
Türkiye ve dünyada ki tasarımcılar ve tasarladıkları ürünlerden örnek gösterir. - - - - - - - - - - - - - -
Endüstri ürünleri tasarımına ait pek çok kavrama dair yorum yapar. - - - - - - - - - - - - - -
Ürünleri nasıl inceleyeceği ile ilgili fikir sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - -