Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ürün Tasarımına Giriş | ENT102 | 2 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Serpil ÖZDEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrenciyi Endüstriyel Tasarım disiplinini pratiğe dökme konusunda bilinçlendirmeyi amaçlar. |
Ders İçeriği |
Bu ders endüstriyel tasarım disiplini ve mesleği temel bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Bu tasarım tarihsel gelişim konularına, tasarımcıların sorumluluklarının, tasarım çalışma metodoloji, tasarım kriterleri ve ilke gelişimi içerir |
Ders Kaynakları |
Endüstri Tasarımında Adımlar-Önder Küçükerman Düzenle Sil Tasarım Felsefesine Giriş – İsmail Tunalı
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 81 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel giriş-Prensipler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
2 | Endüstriyel Tasarımda süreç kavramınına giriş | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
1 | Tasarım, tasarımcı, ürün kavramları | |
2 | Tasarım kavramı / Endüstriyel Tasarım içerikleri | |
4 | Mesleki bilgiler | |
6 | Etik değerler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
7 | Tasarım Yaklaşımları-Tasarlayanlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
8 | Genel tekrar – ARA SINAV | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
7 | Tasarım Yaklaşımları-Tasarlayanlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
7 | Tasarım Yaklaşımları-Tasarlayanlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
7 | Tasarım Yaklaşımları-Tasarlayanlar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
1 | Tasarım, tasarımcı, ürün kavramları | |
13 | Örneklemeler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
14 | Ürün-Kullanıcı ilişkisinin sorgulanması | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mesleki temel kavramlarını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Tasarımcı - endüstriyel tasarımcı kimlik farkını açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Türkiye ve dünyada ki tasarımcılar ve tasarladıkları ürünlerden örnek gösterir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Endüstri ürünleri tasarımına ait pek çok kavrama dair yorum yapar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Ürünleri nasıl inceleyeceği ile ilgili fikir sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mesleki temel kavramlarını açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarımcı - endüstriyel tasarımcı kimlik farkını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye ve dünyada ki tasarımcılar ve tasarladıkları ürünlerden örnek gösterir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Endüstri ürünleri tasarımına ait pek çok kavrama dair yorum yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ürünleri nasıl inceleyeceği ile ilgili fikir sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |