| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Pazarlama | MOS203 | 4 | 2 + 0 | 2,0 | 
| Birim Bölüm | ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | 
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | yüzyüze eğitim | 
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali PAYLAN | 
| Ders Veren | |
| Amaç | Pazarlama ilkelerinin ve pazarlamada yönetsel uygulamaların kavranması | 
| Ders İçeriği | Pazarlama ile ilgili Temel Kavramlar; Pazarlama Fonksiyonları; Pazarlamada Karar Verme; Pazarlama Planlaması; Pazarlama Yönetim Süreci; Pazarlamanın Çevre Koşulları; Satın Alma Davranışları; Hedef Pazar Kararları; Pazarlama karması Elemanlarına ilişkin Kararlar; Pazarlama planı; Pazarlama Faaliyetlerinin Denetimi | 
| Ders Kaynakları | Pazarlama İlkeleri, İsmet Mucuk,Türkmen Kitabevi, İstanbul,2017. Pazarlama İlkeleri, İsmet Mucuk,Türkmen Kitabevi, İstanbul,2017. | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2023-2024 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 10 | 10 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 4 | 4 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 4 | 4 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 4 | 4 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 7 | 7 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 6 | 6 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 | 
| Final | Final | 2 | 8 | 16 | 
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 53 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,08 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Pazarlamanın Tanımı, Kapsamı, Gelişimi, Pazarlama Kavramı ve Yeni Trendler | |
| 2 | Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları | |
| 3 | Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü | Ders | 
| 4 | Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi | |
| 5 | Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar | Ders | 
| 6 | Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma ve Satış Tahminleri | |
| 7 | Ürün | Ders | 
| 10 | Tutundurma (Pazarlama İletişimi) | |
| 9 | Pazar Bölümlendirme | Ders | 
| 10 | Kişisel Satış ve Satış Geliştirme | Ders | 
| 11 | Reklam ve Halkla İlişkiler | Ders | 
| 13 | İnternette Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama | |
| 13 | Hizmet Pazarlaması | Ders | 
| 14 | Dağıtım: Dağıtım Kanalları, Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik | Ders | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | |||
| Disiplinlerarası da dahil takımlarda çalışma becerisi | |||
| Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | |||
| Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | |||
| Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi. | |||
| Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | |||
| Disiplinlerarası da dahil takımlarda çalışma becerisi | |||
| Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | |||
| Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | |||
| Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi. | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Disiplinlerarası da dahil takımlarda çalışma becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Disiplinlerarası da dahil takımlarda çalışma becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 
