| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Takım Çalışması | BÜR229 | 4 | 1 + 3 | 4,0 |
| Birim Bölüm | BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Rahmi AKBAŞ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Fatih ŞAHİN |
| Amaç |
Teorik düzeyde ekip çalışmasını bilmek ve ekip çalışmasına yatkın bir kamu çalışanı olabilmek için gerekli donanıma sahip olmak. |
| Ders İçeriği |
Ekip çalışması, liderlik, takım uyumu ve gereklilikleri. |
| Ders Kaynakları |
Baltaş, Acar (2016a), Ekip Çalışması ve Liderlik, 15. Basım. İstanbul: Remzi Kitabevi.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Ödev 1 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 11 | 1 | 11 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 15 | 1 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ekip ve ekip çalışması | Ders |
| 2 | Ekip oluşturma ve örnek uygulaması. | Ders |
| 3 | Ekip çalışmasının özellikleri, ölçütleri, aşamaları | Ders |
| 4 | Ekip ve türleri, üyelerin seçimi ve roller | Ders |
| 5 | Ekip çalışmasında güven | Ders |
| 6 | Ekip çalışması – Örnek uygulama | Ders |
| 7 | Ekip çalışması ve duygusal zeka (EQ) | Ders |
| 8 | Ekip çalışması ve kültür | Ders |
| 9 | Ekip çalışmasında riskler ve zorluklar | Ders |
| 10 | Ekip çalışmasında rekabet-işbirliği süreci ve oyun teorisi | Ders |
| 11 | Ekip çalışması ve çatışma | Ders |
| 12 | Ekip çalışması ve liderlik | Ders |
| 13 | Temel yönetim becerileri ve ekip çalışması | Ders |
| 14 | Ekip oluşturma aşamaları ve örnek olay uygulaması | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Takım çalışmasının önemini kavrama | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Çatışma ve uyumsuzlukları çözme becerisini güçlendirir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Takım içi iletişim biçim ve kanalları hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Gains knowledge of team communication formats and channels. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Problem çözme becerisini geliştirir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Takım çalışmasının önemini kavrama | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Çatışma ve uyumsuzlukları çözme becerisini güçlendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | - | ;
| Takım içi iletişim biçim ve kanalları hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Gains knowledge of team communication formats and channels. | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Problem çözme becerisini geliştirir | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Problem çözme becerisini geliştirir | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Gains knowledge of team communication formats and channels. | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Takım içi iletişim biçim ve kanalları hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Çatışma ve uyumsuzlukları çözme becerisini güçlendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | - | ;
| Takım çalışmasının önemini kavrama | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 0,6 | - | - | 0,8 | - | - | - | 1 | - | - | 0,4 | - | - | - | - |