Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki Yazışmalar | BÜR106 | 2 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. İlknur KIRAN MORKOÇ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Fatih ŞAHİN |
Amaç |
Alan ile ilgili yazışma türlerinin öğretilmesi. |
Ders İçeriği |
İletişim ve iletişimin türleri, Yazışmalarda uyulması gereken imla kuralları, Resmi yazışmalarda uygulanacak esas ve usuller, Resmi yazı türleri ve örnekleri, Özel yazı türleri ve örnekleri, İş yazıları türleri ve örnekleri, Resmi kurumlarında yazışma ve önemi, Yönetici asistanlığı mesleğinde yazışma ve önemi |
Ders Kaynakları |
Keskin, Nuray. (2014). Mesleki Yazışmalar. Ekin Basım Yayın.
Bahar, Emel. (2016). Mesleki Yazışmalar. Detay Yayıncılık. Ankara. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2006 - 2007 2008 - 2009 2007 - 2008 2005 - 2006 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 151 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim ve iletişimin türleri | |
2 | Yazışmalarda uyulması gereken imla kuralları | |
3 | Resmi yazışmalarda uygulanacak esas ve usuller I | Ders |
4 | Resmi yazışmalarda uygulanacak esas ve usuller II | Ders |
5 | Resmi yazı türleri | Ders |
6 | Resmi yazı örnekleri | Ders |
7 | Özel yazı türleri | Ders |
8 | Özel yazı örnekleri | Ders |
9 | İş yazıları türleri | Ders |
10 | İş yazıları örekleri | Ders |
11 | Kamu kurum ve kuruluşlarında yazışma ve önemi | Ders |
12 | Yönetici asistanlığı mesleğinde yazışma ve önemi | Ders |
13 | Yönetici asistanlığı mesleğinde yazışma uygulamaları I | Ders |
14 | Yönetici asistanlığı mesleğinde yazışma uygulamaları II | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Özel Yazışmalar ve türleri hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Resmi Yazışmalar ve türleri hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yazışma uygulamaları yapabilme becerisine sahip olma | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yazılı iletişimde imla ve noktalama kurallarını öğrenme | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Özel Yazışmalar ve türleri hakkında bilgi sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Resmi Yazışmalar ve türleri hakkında bilgi sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yazışma uygulamaları yapabilme becerisine sahip olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yazılı iletişimde imla ve noktalama kurallarını öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |