• Anasayfa
  • BÜR216 Örnek Olay Analizi (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BÜR216 - Örnek Olay Analizi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Örnek Olay Analizi BÜR216 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Fatih ŞAHİN
Ders Veren Öğr. Gör. Rahmi AKBAŞ
Amaç

Örnek olaylar üzerinden; gözlem, sorunları saptama, analiz yeteneğinin gelişimi ve sorunların çözümü amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Çeşitli örnek olaylar.

Ders Kaynakları Büro Yönetimi ve Sekreterlikte Örnek Olay Analizi, Nuran Öztürk Başpınar
Açıldığı Öğretim Yılı 2008 - 2009 2007 - 2008 2006 - 2007 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri 0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri 0
Destek Dersleri 0
Ek Dersler 0
Kategori 0
Mesleki Seçmeli Dersler 0
Temel Meslek Dersleri 0
Uygulama Dersleri 0
Uzmanlık / Alan Dersleri 0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 10 20
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 10 20
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 2 14 28
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 2 14 28
Toplam İş Yükü (Saat) 208
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 8,16
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Örnek olay ve çözümleme metodları Tartışmalı Ders
2 İletişim üzerine örnek olaylar Tartışmalı Ders
3 Görev bilinciyle ilgili örnek olaylar Tartışmalı Ders
4 Yönetici davranışlarıyla ilgili örnek olaylar Tartışmalı Ders
5 Çalışan tutumuyla ilgili örnek olaylar Tartışmalı Ders
6 İnsan ilişkileri üzerine örnek olaylar Tartışmalı Ders
7 Stres kaynaklı sorunlar üzerine örnek olaylar Tartışmalı Ders
8 Ara sınav Problem Çözme
9 Ekip çalışmasıyla ilgili örnek olaylar Tartışmalı Ders
10 Planlama hatalarıyla ilgili örnek olaylar Tartışmalı Ders
11 Koordinasyon hatalarıyla ilgili örnek olaylar Tartışmalı Ders
12 Müşteri ilişkileriyle ilgili örnek olaylar Tartışmalı Ders
13 İş dünyasındaki bazı başarı hikayeleri Tartışmalı Ders
14 İş güvenliği ile ilgili örnek olaylar Tartışmalı Ders
Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Gözlem ve analiz yeteneğini geliştirme Ödev / Proje Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sorun çözebilme Ödev / Proje Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sorunları saptama Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Alternatif fikirler geliştirebilme Ödev / Proje Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Benzetim sanatını etkin bir biçimde kullanma Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Gözlem ve analiz yeteneğini geliştirme - - - - - - - - - - - - - - -
Sorun çözebilme - - - - - - - - - - - - - - -
Sorunları saptama - - - - - - - - - - - - - - -
Alternatif fikirler geliştirebilme - - - - - - - - - - - - - - -
Benzetim sanatını etkin bir biçimde kullanma - - - - - - - - - - - - - - -