| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Örnek Olay Analizi | BÜR216 | 4 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Örgün |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Fatih ŞAHİN (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Fatih ŞAHİN |
| Amaç |
Örnek olaylar üzerinden; gözlem, sorunları saptama, analiz yeteneğinin gelişimi ve sorunların çözümü amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Çeşitli örnek olaylar. |
| Ders Kaynakları |
Büro Yönetimi ve Sekreterlikte Örnek Olay Analizi, Nuran Öztürk Başpınar
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2008 - 2009 2007 - 2008 2006 - 2007 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 20 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Ödev 1 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 5 | 5 | 25 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 15 | 1 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Örnek olay ve çözümleme metodları | Tartışmalı Ders |
| 2 | İletişim üzerine örnek olaylar | Tartışmalı Ders |
| 3 | Görev bilinciyle ilgili örnek olaylar | Tartışmalı Ders |
| 4 | Yönetici davranışlarıyla ilgili örnek olaylar | Tartışmalı Ders |
| 5 | Çalışan tutumuyla ilgili örnek olaylar | |
| 6 | İnsan ilişkileri üzerine örnek olaylar | Tartışmalı Ders |
| 7 | Stres kaynaklı sorunlar üzerine örnek olaylar | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara sınav | Problem Çözme |
| 9 | Ekip çalışmasıyla ilgili örnek olaylar | |
| 10 | Planlama hatalarıyla ilgili örnek olaylar | Tartışmalı Ders |
| 11 | Koordinasyon hatalarıyla ilgili örnek olaylar | Tartışmalı Ders |
| 12 | Müşteri ilişkileriyle ilgili örnek olaylar | Tartışmalı Ders |
| 13 | İş dünyasındaki bazı başarı hikayeleri | Tartışmalı Ders |
| 14 | İş güvenliği ile ilgili örnek olaylar | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Gözlem ve analiz yeteneğini geliştirme | |||
| Sorun çözebilme | |||
| Alternatif fikirler geliştirebilme | |||
| Benzetim sanatını etkin bir biçimde kullanma | |||
| Sorunları saptama |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Gözlem ve analiz yeteneğini geliştirme | - | 1 | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sorun çözebilme | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Alternatif fikirler geliştirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | 2 | - | ;
| Benzetim sanatını etkin bir biçimde kullanma | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sorunları saptama | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | 0,2 | - | 1,6 | - | 0,8 | 0,4 | - | - | - | - | - | 0,8 | 0,4 | - |