| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Hukuki Yazışma | BÜR222 | 3 | 3 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Türkçe |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayşe KURAŞ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Ayşe KURAŞ |
| Amaç |
Öğrencinin hukuk diline dair bilgi ve düşünce sahibi olmasını sağlamak ve adli yazışmaların temel ilkelerini öğretmek. |
| Ders İçeriği |
Adli işlerde yapılacak yazışmalardaki usulün ve kullanılacak dilin açıklanmasıdır. |
| Ders Kaynakları |
Adli Yazışmalar Ders Kitabı
Ramazan Korkmaz, Nedim Meriç, Mine Akkan ON İKİ LEVHA YAYINCILIK
Adli Yazışmalar Adem Albayrak Zeynep Albayrak Açı Seçkin Yayınevi |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,47 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | DİL VE Hukuk Dili | |
| 2 | Dilekçeler | |
| 3 | Adli Yazışma VE KURALLARI | |
| 4 | Adli Yazışma | |
| 6 | Adli (Yargısal) Kararlar | |
| 6 | Adli (Yargısal) Kararlar | |
| 7 | ÖRNEK OLAYLAR | |
| 8 | GENEL TEKRAR, VİZE SINAVI | |
| 9 | İlanlar ve Tebliğ Belgeleri | |
| 10 | Sözleşmeler | |
| 11 | İcra ve İflasa İlişkin Belge Doküman Örnekleri | |
| 12 | Noter Belgeleri | |
| 13 | TÜRK YARGI ÖRGÜTÜ VE AİHM | |
| 14 | ÖRNEK OLAYLAR |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yargı örgütüne ve işleyişine ilişkin temel bilgilere sahip olma. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| DİL,HUKUK DİLİ ,YASALARIN DİLİ VE ÖZELLİKLERİ | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Tutanak, belge, makbuz, müzekkereler ve talimatlar hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yargı örgütüne ve işleyişine ilişkin temel bilgilere sahip olma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| DİL,HUKUK DİLİ ,YASALARIN DİLİ VE ÖZELLİKLERİ | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tutanak, belge, makbuz, müzekkereler ve talimatlar hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |