EN
  • Anasayfa
  • BYT213 İleri Tipografi (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BYT213 - İleri Tipografi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İleri Tipografi BYT213 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Konu anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama, Sunum
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Güzin ÇAKIR ÖZCAN
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, tasarım çalışmalarında tipografik elemanları etkin, yaratıcı ve özgün bir ifade aracı olarak kullanma becerisini geliştirmek ve tipografik yaklaşım anlayışıyla iletişim tasarımının önemli bir anlatımı olarak öğrencilere aktarabilmektir.

Ders İçeriği

Temel fontların yaratılış amaçları ve kullanım alanları incelenerek, bilinen yazı karakterlerine yeni biçimler eklenerek özgün font sistemleri geliştirilmesi için uygulamalar yaptırılır. Metinsel düzenlemelere yaratıcı yaklaşımlar geliştirilir. Yeni yazı fontları üretilir. Mevcut yazı fontları üzerinde geliştirmeler yapılır.

Ders Kaynakları Sarıkavak, N. K., Tipografinin Temelleri, Doruk Harflerle tasarım / James Craig – William Bevington, Grafik tasarım / Alan Weil, Tipografi ile ilgili tez çalışmaları Ambrose, G., Harris, P. (2012). Tipografinin Temelleri. Literatür Yayınları, İstanbul. Ambrose, G., Harris, P. (2012). Görsel Tipografi Sözlüğü. Literatür Yayınları, İstanbul. Ambrose, G., Harris, P. (2014). Grafik Tasarımda Tipografi. Literatür Yayınları, İstanbul. 4.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Öğrencilerle Tanışma, Dersin Amacı, İşlevi, İşlenişle İlgili Açıklamalar Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
2 Tipografi ile ilgili önceki bilgilerin değerlendirilmesi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
3 Örneklerle ileri tipografik uygulamaların incelenmesi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
4 Tipografik tasarım kriterleri Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
5 Başlık, alt başlık, metin ve benzeri yazınsal tasarım elemanları incelenmesi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
6 Temel fontların yaratılış amaçları ve kullanım alanları incelenmesi Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
7 Tasarlanacak yazı tipi için kavram ve fikir eskizleri, örnekler ve tartışma Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
8 Vize Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
9 Font tasarımı, ölçüsü, düzenleme ve yazı imaj kombinasyonları, Özgün yazı karakterlerinin oluşturulması Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
10 Grafik ve fotoğrafta tipografik düzenlemeler Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
11 İmajdan font bulma uygulamaları Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
12 Baskı yazılarının diğer tasarım elemanlarıyla birlikte yaratıcı tasarımlara uygulanması Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
13 Özgün değişik yazı stilleri uygulamaları Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
14 Final Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tipografi ile imajı doğru biçimde birleştirebilir. Yazılı Sınav Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Tipografiyi üç boyutlu olarak görüp, değerlendirebilir. Yazılı Sınav Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Tipografi ile ilgili birikim sahibidir. Yazılı Sınav Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Tipografik tasarımın ileri düzey özelliklerini tanır. Yazılı Sınav Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kavram-ürün ilişkisini analiz edebilir. Yazılı Sınav Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Tipografi ile imajı doğru biçimde birleştirebilir. - - - - - - - - - - - - -
Tipografiyi üç boyutlu olarak görüp, değerlendirebilir. - - - - - - - - - - - - -
Tipografi ile ilgili birikim sahibidir. - - - - - - - - - - - - -
Tipografik tasarımın ileri düzey özelliklerini tanır. - - - - - - - - - - - - -
Kavram-ürün ilişkisini analiz edebilir. - - - - - - - - - - - - -