Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Temel Grafik Bilgisi I | BYT113 | 1 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bilgisayar laboratuvarında sayısal ortamda grafik tasarım programlarını kullanarak yapılmaktadır. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Bayram ARMUTCI |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Bayram ARMUTCI |
Amaç |
Öğrencilere temel grafik tasarım bilgisi kazandırarak, öğrencileri sektöre yönelik bilgiler kazandırarak, proje derslerine hazırlamayı amaçlar. |
Ders İçeriği |
Öğrenciler dönemin ilk yarısında grafik tasarımın temel kavramları ve evrensel olarak kullanılan grafik tasarım yazılımları ile tanıştırılırlar. Öğrenciler, grafik elemanları ve grafik kompozisyonun evrensel kurallarını, nokta, çizgi, düzlem, ritim ve denge, boyut, doku ve desen, renk, şekil-zemin ilişkisi, imge semiyolojisi ve kadraj, içerik ve hiyerarşi, katmanlar, transparanlık, modülerlik, ızgara sistemleri, simetri ve asimetri, diyagram, zaman ve hareket, kurallar ve kuralsızlık gibi temel grafik tasarım kavramlarını grafik ürünler ve örnekler üzerinden inceleyerek öğrenirler. Öğrencilere ulusal ve uluslararası grafik tasarım ürünlerinin örnekleri sunulur ve incelenir. Dönemin ikinci yarısında da öğrenciler terminoloji, grafik ürünler ve mecralar ile tanışırlar (afiş, broşür, dergi ve kitap kapağı, mekânsal grafikler, info grafikler, reklam grafikleri (Çizgi üstü ve çizgi altı reklam grafikleri, ilan, dış mekan, satış noktası teşhir malzemeleri vb). Örnekler üzerinden tasarım esasları, grafik öğelerin iletişimdeki fonksiyonu ve nasıl iletişim kurulduğu açıklanır. |
Ders Kaynakları |
The Best of brochure design. – Gloucester, Mass. : Rockport, c1996.Becer, Emre. İletişim ve grafik tasarım / Emre Becer. Ankara : Dost Kitabevi,
Ders notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
5
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
40
|
Uygulama Dersleri
|
30
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
20
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
5
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 3 | 13 | 39 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 175 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,86 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin işleyişi hakkında bilgilendirme ve ön hazırlıkların yapılması | Ders Laboratuar |
2 | Adobe yazılımları eğitimi : Photoshop | Ders Laboratuar |
2 | Adobe yazılımları eğitimi : Photoshop | Ders Laboratuar |
2 | Adobe yazılımları eğitimi : Photoshop | Ders Laboratuar |
6 | Photoshop ile görüntü işleme/oluşturma çalışmaları | Ders Laboratuar |
6 | Photoshop ile görüntü işleme/oluşturma çalışmaları | Ders Laboratuar |
8 | Ara sınav : Ödev/Uygulama Çalışması | Ders Laboratuar |
9 | Adobe yazılımları eğitimi : İllustrator | Ders Laboratuar |
9 | Adobe yazılımları eğitimi : İllustrator | Ders Laboratuar |
9 | Adobe yazılımları eğitimi : İllustrator | Ders Laboratuar |
9 | Adobe yazılımları eğitimi : İllustrator | Ders Laboratuar |
13 | İllustrator ile vektör çizim çalışmaları | Ders Laboratuar |
13 | İllustrator ile vektör çizim çalışmaları | Ders Laboratuar |
15 | Final : Ödev/Uygulama Çalışması | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler Grafik Tasarım yazılımlarını kullanma becerisi geliştirir | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Piksel ve vektör grafik oluşturmayı öğrenir | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Grafik Tasarım disiplini hakkında giriş seviyesinde bilgi sahibi olur | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yazı karakterlerini ve görselleri kullanarak kompozisyon kurmayı öğrenir. | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Hareketli Grafik oluşturmayı öğrenir. | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler Grafik Tasarım yazılımlarını kullanma becerisi geliştirir | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 3 | 5 | ;
Piksel ve vektör grafik oluşturmayı öğrenir | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | ;
Grafik Tasarım disiplini hakkında giriş seviyesinde bilgi sahibi olur | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | ;
Yazı karakterlerini ve görselleri kullanarak kompozisyon kurmayı öğrenir. | 3 | 2 | 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | ;
Hareketli Grafik oluşturmayı öğrenir. | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 4 | 5 | 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | ;
Ortalama Değer | 2,6 | 2 | 1,2 | 2,6 | 3,4 | 3,8 | 4,2 | 4 | 1 | 2,8 | 3 | 3 | 4,6 |