Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Maket Yapım Teknikleri | BYT121 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Hakan KARŞIYAKA |
Ders Veren | |
Amaç |
Farklı ölçeklerde maket yaparken topoğrafik yapı ile arazi düzenlemesi arasındaki ilişkinin, ölçek kavramının ve maket yapım süreci ve tekniklerinin, makete ve maket yapımına yönelik temel kavramların anlaşılması amaçlanmıştır. |
Ders İçeriği |
fiziksel tasarımda maketin yeri ve önemi, maket ve maket yapımına yönelik temel kavramlar, konularına göre maket tipleri, maket yapımında kullanılan malzemeler, maket yapım sürecinde alan tesviyesinin ve yapısal zeminin oluşturulması, bitkilendirme ve detay çalışmalarının yapılması ve maketlerin fotoğraflanması konuları işlenmesi. |
Ders Kaynakları |
Akgün, M., (2000. Mimari Maketler. İstanbul Birsen Yayınevi, İstanbul
Derviş, P., Özgenel, L., Altan, T. E., Bilge, E., Arslan, P. Y., Öner, M., Superpool, Dönmez, A., 2020. Düşünme ve Görselleştirme Aracı Olarak Türkiye’de Mimari Maket Akgün, M., (2000. Mimari Maketler. İstanbul Birsen Yayınevi, İstanbul Derviş, P., Özgenel, L., Altan, T. E., Bilge, E., Arslan, P. Y., Öner, M., Superpool, Dönmez, A., 2020. Düşünme ve Görselleştirme Aracı Olarak Türkiye’de Mimari Maket Akgün, M., (2000. Mimari Maketler. İstanbul Birsen Yayınevi, İstanbul Derviş, P., Özgenel, L., Altan, T. E., Bilge, E., Arslan, P. Y., Öner, M., Superpool, Dönmez, A., 2020. Düşünme ve Görselleştirme Aracı Olarak Türkiye’de Mimari Maket Akgün, M., (2000. Mimari Maketler. İstanbul Birsen Yayınevi, İstanbul Derviş, P., Özgenel, L., Altan, T. E., Bilge, E., Arslan, P. Y., Öner, M., Superpool, Dönmez, A., 2020. Düşünme ve Görselleştirme Aracı Olarak Türkiye’de Mimari Maket Akgün, M., (2000. Mimari Maketler. İstanbul Birsen Yayınevi, İstanbul Derviş, P., Özgenel, L., Altan, T. E., Bilge, E., Arslan, P. Y., Öner, M., Superpool, Dönmez, A., 2020. Düşünme ve Görselleştirme Aracı Olarak Türkiye’de Mimari Maket Akgün, M., (2000. Mimari Maketler. İstanbul Birsen Yayınevi, İstanbul Derviş, P., Özgenel, L., Altan, T. E., Bilge, E., Arslan, P. Y., Öner, M., Superpool, Dönmez, A., 2020. Düşünme ve Görselleştirme Aracı Olarak Türkiye’de Mimari Maket Akgün, M., (2000. Mimari Maketler. İstanbul Birsen Yayınevi, İstanbul Derviş, P., Özgenel, L., Altan, T. E., Bilge, E., Arslan, P. Y., Öner, M., Superpool, Dönmez, A., 2020. Düşünme ve Görselleştirme Aracı Olarak Türkiye’de Mimari Maket Akgün, M., (2000. Mimari Maketler. İstanbul Birsen Yayınevi, İstanbul Derviş, P., Özgenel, L., Altan, T. E., Bilge, E., Arslan, P. Y., Öner, M., Superpool, Dönmez, A., 2020. Düşünme ve Görselleştirme Aracı Olarak Türkiye’de Mimari Maket |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, İşleyiş yöntemi ve gerekleri. | Tartışmalı Ders |
3 | Maket malzemeleri ve kullanımı | Tartışmalı Ders |
3 | Maket malzemeleri ve kullanımı | Tartışmalı Ders |
4 | Eğimli yüzeylerin modellenerek farklı malzemelerle kaplanması | Tartışmalı Ders |
5 | Maketlerin Farklı Malzemelerle Kaplanması | Tartışmalı Ders |
6 | Boya Malzemeleri ve Teknikleri | Tartışmalı Ders |
7 | Maket Yapım Süreci | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Problem Çözme |
9 | Maket Uygulaması | Tartışmalı Ders |
9 | Maket Uygulaması | Tartışmalı Ders |
9 | Maket Uygulaması | Tartışmalı Ders |
9 | Maket Uygulaması | Tartışmalı Ders |
9 | Maket Uygulaması | Tartışmalı Ders |
14 | Dönem Sonu Sınavı | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Farklı maket malzemelerini bilir | Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Farklı maket yapım tekniklerini bilir | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tasarım sürecinin herhangi bir aşamasında maketi kendisine yardımcı bir araç olarak kullanabilme | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Değişik ölçeklerde maket yapabilir | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Gerekli tüm ölçeklerde bina çizimi ve maketi yapabilir | Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Farklı maket malzemelerini bilir | Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Farklı maket yapım tekniklerini bilir | Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Tasarım sürecinin herhangi bir aşamasında maketi kendisine yardımcı bir araç olarak kullanabilme | Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Tasarım sürecinin herhangi bir aşamasında maketi kendisine yardımcı bir araç olarak kullanabilme | Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Farklı maket malzemelerini bilir | - | 1 | - | 2 | 4 | - | 2 | - | - | 2 | 2 | - | - | ;
Farklı maket yapım tekniklerini bilir | - | - | - | 2 | 4 | - | 2 | - | - | 2 | 3 | - | - | ;
Tasarım sürecinin herhangi bir aşamasında maketi kendisine yardımcı bir araç olarak kullanabilme | - | - | - | 2 | 4 | - | 2 | - | - | 2 | 2 | - | - | ;
Değişik ölçeklerde maket yapabilir | - | - | - | 2 | 4 | - | 2 | - | - | 2 | 2 | - | - | ;
Gerekli tüm ölçeklerde bina çizimi ve maketi yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Farklı maket malzemelerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Farklı maket yapım tekniklerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tasarım sürecinin herhangi bir aşamasında maketi kendisine yardımcı bir araç olarak kullanabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Tasarım sürecinin herhangi bir aşamasında maketi kendisine yardımcı bir araç olarak kullanabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | 0,11 | - | 0,89 | 1,78 | - | 0,89 | - | - | 0,89 | 1 | - | - |