EN
  • Anasayfa
  • BYT121 Maket Yapım Teknikleri (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BYT121 - Maket Yapım Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Maket Yapım Teknikleri BYT121 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Hakan KARŞIYAKA
Ders Veren
Amaç

Farklı ölçeklerde maket yaparken topoğrafik yapı ile arazi düzenlemesi arasındaki ilişkinin, ölçek kavramının ve maket yapım süreci ve tekniklerinin, makete ve maket yapımına yönelik temel kavramların anlaşılması amaçlanmıştır.

Ders İçeriği

fiziksel tasarımda maketin yeri ve önemi, maket ve maket yapımına yönelik temel kavramlar, konularına göre maket tipleri, maket yapımında kullanılan malzemeler, maket yapım sürecinde alan tesviyesinin ve yapısal zeminin oluşturulması, bitkilendirme ve detay çalışmalarının yapılması ve maketlerin fotoğraflanması konuları işlenmesi.

Ders Kaynakları Akgün, M., (2000. Mimari Maketler. İstanbul Birsen Yayınevi, İstanbul
Derviş, P., Özgenel, L., Altan, T. E., Bilge, E., Arslan, P. Y., Öner, M., Superpool, Dönmez, A., 2020. Düşünme ve Görselleştirme Aracı Olarak Türkiye’de Mimari Maket
Akgün, M., (2000. Mimari Maketler. İstanbul Birsen Yayınevi, İstanbul
Derviş, P., Özgenel, L., Altan, T. E., Bilge, E., Arslan, P. Y., Öner, M., Superpool, Dönmez, A., 2020. Düşünme ve Görselleştirme Aracı Olarak Türkiye’de Mimari Maket
Akgün, M., (2000. Mimari Maketler. İstanbul Birsen Yayınevi, İstanbul
Derviş, P., Özgenel, L., Altan, T. E., Bilge, E., Arslan, P. Y., Öner, M., Superpool, Dönmez, A., 2020. Düşünme ve Görselleştirme Aracı Olarak Türkiye’de Mimari Maket
Akgün, M., (2000. Mimari Maketler. İstanbul Birsen Yayınevi, İstanbul
Derviş, P., Özgenel, L., Altan, T. E., Bilge, E., Arslan, P. Y., Öner, M., Superpool, Dönmez, A., 2020. Düşünme ve Görselleştirme Aracı Olarak Türkiye’de Mimari Maket
Akgün, M., (2000. Mimari Maketler. İstanbul Birsen Yayınevi, İstanbul
Derviş, P., Özgenel, L., Altan, T. E., Bilge, E., Arslan, P. Y., Öner, M., Superpool, Dönmez, A., 2020. Düşünme ve Görselleştirme Aracı Olarak Türkiye’de Mimari Maket
Akgün, M., (2000. Mimari Maketler. İstanbul Birsen Yayınevi, İstanbul
Derviş, P., Özgenel, L., Altan, T. E., Bilge, E., Arslan, P. Y., Öner, M., Superpool, Dönmez, A., 2020. Düşünme ve Görselleştirme Aracı Olarak Türkiye’de Mimari Maket
Akgün, M., (2000. Mimari Maketler. İstanbul Birsen Yayınevi, İstanbul
Derviş, P., Özgenel, L., Altan, T. E., Bilge, E., Arslan, P. Y., Öner, M., Superpool, Dönmez, A., 2020. Düşünme ve Görselleştirme Aracı Olarak Türkiye’de Mimari Maket
Akgün, M., (2000. Mimari Maketler. İstanbul Birsen Yayınevi, İstanbul
Derviş, P., Özgenel, L., Altan, T. E., Bilge, E., Arslan, P. Y., Öner, M., Superpool, Dönmez, A., 2020. Düşünme ve Görselleştirme Aracı Olarak Türkiye’de Mimari Maket
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, İşleyiş yöntemi ve gerekleri. Tartışmalı Ders
3 Maket malzemeleri ve kullanımı Tartışmalı Ders
3 Maket malzemeleri ve kullanımı Tartışmalı Ders
4 Eğimli yüzeylerin modellenerek farklı malzemelerle kaplanması Tartışmalı Ders
5 Maketlerin Farklı Malzemelerle Kaplanması Tartışmalı Ders
6 Boya Malzemeleri ve Teknikleri Tartışmalı Ders
7 Maket Yapım Süreci Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav Problem Çözme
9 Maket Uygulaması Tartışmalı Ders
9 Maket Uygulaması Tartışmalı Ders
9 Maket Uygulaması Tartışmalı Ders
9 Maket Uygulaması Tartışmalı Ders
9 Maket Uygulaması Tartışmalı Ders
14 Dönem Sonu Sınavı Problem Çözme
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Farklı maket malzemelerini bilir Ödev / Proje Problem Çözme Beyin Fırtınası Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Farklı maket yapım tekniklerini bilir Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Tasarım sürecinin herhangi bir aşamasında maketi kendisine yardımcı bir araç olarak kullanabilme Ödev / Proje Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Değişik ölçeklerde maket yapabilir Ödev / Proje Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Gerekli tüm ölçeklerde bina çizimi ve maketi yapabilir Ödev / Proje Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Farklı maket malzemelerini bilir Ödev / Proje Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Farklı maket yapım tekniklerini bilir Ödev / Proje Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Tasarım sürecinin herhangi bir aşamasında maketi kendisine yardımcı bir araç olarak kullanabilme Ödev / Proje Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Tasarım sürecinin herhangi bir aşamasında maketi kendisine yardımcı bir araç olarak kullanabilme Ödev / Proje Ders Problem Çözme Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
; ; ; ; ; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Farklı maket malzemelerini bilir - 1 - 2 4 - 2 - - 2 2 - -
Farklı maket yapım tekniklerini bilir - - - 2 4 - 2 - - 2 3 - -
Tasarım sürecinin herhangi bir aşamasında maketi kendisine yardımcı bir araç olarak kullanabilme - - - 2 4 - 2 - - 2 2 - -
Değişik ölçeklerde maket yapabilir - - - 2 4 - 2 - - 2 2 - -
Gerekli tüm ölçeklerde bina çizimi ve maketi yapabilir - - - - - - - - - - - - -
Farklı maket malzemelerini bilir - - - - - - - - - - - - -
Farklı maket yapım tekniklerini bilir - - - - - - - - - - - - -
Tasarım sürecinin herhangi bir aşamasında maketi kendisine yardımcı bir araç olarak kullanabilme - - - - - - - - - - - - -
Tasarım sürecinin herhangi bir aşamasında maketi kendisine yardımcı bir araç olarak kullanabilme - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - 0,11 - 0,89 1,78 - 0,89 - - 0,89 1 - -