Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Temel Grafik Bilgisi II | BYT116 | 2 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders bilgisayar laboratuvarında grafik tasarım yazılımları kullanılarak yapılmaktadır. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Bayram ARMUTCI |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı öğrencilere, görsel iletişim sanatı olan grafik tasarımın tarihinden günümüze teorik ve uygulamalı olarak tanıtmaktır. İçerikte; Grafik tasarım ürünlerinin vektör ve piksel tabanlı programlarda eskizden, tasarıma ve baskı aşamasına kadar uygulamalarını yaparak sektördeki güncel ve teknolojik bilgiyi aktarmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders, grafik tasarım ürünlerinin tasarlanma süreçlerinin temel basamaklarını, güncel cihaz ve yöntemler kullanılarak uygulamalı olarak işlenmesini kapsar. Proje çalışmaları ve öğrencilerin derste aldıkları pratik bilgilerin laboratuvar ortamında yazılımlar aracılığıyla oluşturulması, dersin somut çıktılarıdır. |
Ders Kaynakları |
The Best of brochure design. – Gloucester, Mass. : Rockport, c1996.Becer, Emre. İletişim ve grafik tasarım / Emre Becer. Ankara : Dost Kitabevi,
Görsel İletişim ve Görsellik - T. Fikret Uçar-İnkılap Kitapevi Ders notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 13 | 13 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 171 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,71 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin işleyişi hakkında bilgilendirme ve ön hazırlıkların yapılması | Ders |
2 | Adobe yazılımları eğitimi : Photoshop | Ders |
2 | Adobe yazılımları eğitimi : Photoshop | Ders |
2 | Adobe yazılımları eğitimi : Photoshop | Ders |
2 | Adobe yazılımları eğitimi : Photoshop | Ders |
6 | Photoshop ile görüntü işleme/oluşturma çalışmaları | Ders |
6 | Photoshop ile görüntü işleme/oluşturma çalışmaları | Ders |
8 | Ara sınav : Ödev/Uygulama Çalışması | Ders Laboratuar |
9 | Adobe yazılımları eğitimi : İllustrator | Ders Laboratuar |
9 | Adobe yazılımları eğitimi : İllustrator | Ders Laboratuar |
9 | Adobe yazılımları eğitimi : İllustrator | Ders Laboratuar |
9 | Adobe yazılımları eğitimi : İllustrator | Ders Laboratuar |
13 | İllustrator ile vektör çizim çalışmaları | Ders |
13 | İllustrator ile vektör çizim çalışmaları | Ders |
15 | Final : Ödev/Uygulama Çalışması | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler temel düzeyde grafik tasarım becerisi kazanır | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Piksel ve vektör grafik oluşturmayı öğrenir | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Öğrenciler Grafik Tasarım yazılımlarını kullanma becerisi geliştirir | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Yazı karakterlerini ve görselleri kullanarak kompozisyon kurmayı öğrenir. | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Proje ve diğer derslerde ihtiyaç duyacağı grafik üretim becerisi geliştirir | Ödev / Proje | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler temel düzeyde grafik tasarım becerisi kazanır | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 1 | 2 | 3 | 3 | 5 | ;
Piksel ve vektör grafik oluşturmayı öğrenir | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | ;
Öğrenciler Grafik Tasarım yazılımlarını kullanma becerisi geliştirir | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | ;
Yazı karakterlerini ve görselleri kullanarak kompozisyon kurmayı öğrenir. | 3 | 2 | 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | ;
Proje ve diğer derslerde ihtiyaç duyacağı grafik üretim becerisi geliştirir | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | ;
Ortalama Değer | 2,6 | 2 | 1,4 | 2,8 | 3,6 | 4 | 4,4 | 3,8 | 1 | 3 | 3,2 | 3,2 | 4,6 |