EN
  • Anasayfa
  • BYT242 Grafik Animasyon Teknikleri (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BYT242 - Grafik Animasyon Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Grafik Animasyon Teknikleri BYT242 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders bilgisayar laboratuvarında grafik tasarım yazılımları kullanılarak yapılmaktadır.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Bayram ARMUTCI
Ders Veren Öğr. Gör. Bayram ARMUTCI
Amaç

Öğrencilere, grafik tasarımın temel bilgileri ve canlandırma yöntemleri becerilerini kazandırmak. Grafik ürünlerin yaratım süreçlerine zemin olacak çalışmalar yapmak.

Ders İçeriği

Grafik Tasarım Ürünleri ve Kullanıldıkları Mecraların Tanımlanması, Şekil Zemin İlişkisi, Kavramları Görselleştirme, Motif ve Doku Yaratma, Sembol ve İkon Tasarımı, Kurumsal ve Görsel Kimlik Çalışması.

Ders Kaynakları Ders notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2018 - 2019 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma, dersle ilgili genel bilgilendirme Ders
2 Adobe yazılımları ile uygulama çalışması
2 Adobe yazılımları ile uygulama çalışması
2 Adobe yazılımları ile uygulama çalışması
2 Adobe yazılımları ile uygulama çalışması
2 Adobe yazılımları ile uygulama çalışması
2 Adobe yazılımları ile uygulama çalışması
9 logo ve kurumsal kimlik tasarımı
9 logo ve kurumsal kimlik tasarımı
9 logo ve kurumsal kimlik tasarımı
12 Poster tasarımı
12 Poster tasarımı
13 hareketli grafik tasarım
13 hareketli grafik tasarım
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler temel düzeyde grafik tasarım becerisi kazanır Ders Dinleme ve anlamlandırma
Piksel ve vektör grafik oluşturmayı öğrenir Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler Grafik Tasarım yazılımlarını kullanma becerisi geliştirir Ders Dinleme ve anlamlandırma
Yazı karakterlerini ve görselleri kullanarak kompozisyon kurmayı öğrenir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Proje ve diğer derslerde ihtiyaç duyacağı grafik üretim becerisi geliştirir Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler temel düzeyde grafik tasarım becerisi kazanır Ders Dinleme ve anlamlandırma
Piksel ve vektör grafik oluşturmayı öğrenir Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler Grafik Tasarım yazılımlarını kullanma becerisi geliştirir Ders Dinleme ve anlamlandırma
Yazı karakterlerini ve görselleri kullanarak kompozisyon kurmayı öğrenir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Proje ve diğer derslerde ihtiyaç duyacağı grafik üretim becerisi geliştirir Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Öğrenciler temel düzeyde grafik tasarım becerisi kazanır - - - - - - - - - - - - -
Piksel ve vektör grafik oluşturmayı öğrenir - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler Grafik Tasarım yazılımlarını kullanma becerisi geliştirir - - - - - - - - - - - - -
Yazı karakterlerini ve görselleri kullanarak kompozisyon kurmayı öğrenir. - - - - - - - - - - - - -
Proje ve diğer derslerde ihtiyaç duyacağı grafik üretim becerisi geliştirir - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler temel düzeyde grafik tasarım becerisi kazanır - - - - - - - - - - - - -
Piksel ve vektör grafik oluşturmayı öğrenir - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler Grafik Tasarım yazılımlarını kullanma becerisi geliştirir - - - - - - - - - - - - -
Yazı karakterlerini ve görselleri kullanarak kompozisyon kurmayı öğrenir. - - - - - - - - - - - - -
Proje ve diğer derslerde ihtiyaç duyacağı grafik üretim becerisi geliştirir - - - - - - - - - - - - -