| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kağıt Üretim Teknikleri | BYT126 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Direm ÜNSAL (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Kağıt üretim teknolojisi, kağıt üretiminde kullanılan proses kolaylaştırıcı ve fonksiyonel maddeler, eklenen bu maddelerin selüloz ile etkileşimini ve kağıt kalitesine etkisini öğrenmek |
| Ders İçeriği |
Geleneksel kağıt üretim prosesleri, geleneksel olarak eklenen lif dışı maddeler, kağıt kalite özellikleri |
| Ders Kaynakları |
Roberts, J.C. 1991. Paper Chemistry, J.C. Roberts (Ed.), Chapman and Hall, NY, pp.1-231
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 7 | 2 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 7 | 2 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 7 | 2 | 14 |
| Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 7 | 1 | 7 |
| Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 7 | 1 | 7 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 6 | 1 | 6 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,08 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Kullanılmış kağıtların parçalanması | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
| 2 | Parçalanan kağıtlar suda bekletilir, hamur haline getirilir | Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Laboratuar |
| 3 | prese konan kağıtlar kurutulur | |
| 4 | Yeni kağıtlarda değişik çalışmalar denenir | Ders Grup Çalışması Laboratuar |
| 5 | Yeni kağıtlarda değişik çalışmalar denenirYeniden kağıt yırtılır | Ders Grup Çalışması Laboratuar |
| 6 | renkli kağıt hazırlanır | Ders Grup Çalışması Laboratuar |
| 7 | vize | Ders |
| 8 | Kağıtlar preslenir, kurutulur | Ders Grup Çalışması |
| 10 | kuru bitkilerden kağıt denemeleri yapılır | Ders Grup Çalışması |
| 11 | kağıtlara baskı yapılır | Ders Grup Çalışması |
| 12 | kuru bitkiler ile hamur hazırlanır, denemeleri yapılır | Ders Grup Çalışması |
| 13 | kuru bitkiler kaynatılır, preslenir | Ders Grup Çalışması |
| 14 | Kağıtların üzerine süsleme yapılır | Ders Grup Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Kağıt üretim tekniklerini bilmek | Yazılı Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Baskı tekniklerine göre kağıt ve grmaj seçimi yapabilmek | Ödev / Proje | Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
| Kağıt Cinslerini ve Gramajlarını tespit edebilmek | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kağıt üretim tekniklerini bilmek | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
| Baskı tekniklerine göre kağıt ve grmaj seçimi yapabilmek | 4 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 | 5 | 3 | 4 | ;
| Kağıt Cinslerini ve Gramajlarını tespit edebilmek | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3,67 | 4 | 3,33 | 4,33 | 3,67 | 4 | 4,33 | 3,67 | 2 | 3,67 | 4,33 | 3,67 | 4 |