EN
  • Anasayfa
  • BYT128 İllüstrasyon (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BYT128 - İllüstrasyon
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İllüstrasyon BYT128 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Direm ÜNSAL
Ders Veren Öğr. Gör. Direm ÜNSAL
Amaç

İllüstrasyon Eğitimi sürecinde bireye yaratıcı yönünü keşfettirerek, izlenimlerini, duygu ve düşüncelerini, tasarım ve imgelerini illüstrasyon yoluyla görsel anlatım diline dönüştürebilme yetisi kazandırmak. İllüstrasyonun olanaklarından yararlanarak, kitle iletişiminde kullanılmak üzere dijital illüstrasyonlar üretmelerini sağlamak

Ders İçeriği

İnsan, hayvan figürleri, bitki ve kesit çizimleri. Kullanım alanlarına yönelik özgün illüstrasyon yaratımı. Resimleme tarz yaratmaya yönelik uygulamalar.

Ders Kaynakları 1. Web, Teaching Illustration (S. Heller, M. Arisman),
3. The One Show, Illustration Showcase, Watercolour Foundation Course (C. Tappenden),
2. The Education Of An Illustrator (S. Heller, M. Arisman),
4. Lürzer’s Int’l Archive, Anatomy Drawing School (A. Szunyoghy, G. Feher),
Nicolas, Y. Gonzalez, A. Fernandez, Zanchetta, A.,The Sourcebook of Contemporary Illustration, 2009.
Dunn, K.Creative Illustration Workshop for Mixed-Media Artists: Seeing, Sketching, Storytelling, and Using Found Materials, ISBN13: 9781592536368
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
40
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
60
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 1 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 14 1 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 10 1 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 10 1 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 7 1 7
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 7 1 7
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 7 1 7
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 12 1 12
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 12 1 12
Ödev 1 Ödev 1 12 1 12
Toplam İş Yükü (Saat) 119
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,67
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İllüstrasyon dersine genel giriş, illüstrasyon nedir, grafik tasarım alanındaki önemi, illüstrasyonun sanatla olan ilişkisi. Ders Beyin Fırtınası
2 İllüstrasyonda kullanılan malzemeler, illüstrasyon türleri arasındaki farklar, kurşun kalem tekniği ile çalışma Gösterim
3 Suluboya tekniği ile örneklerin incelenmesi ve alıştırmalar. Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim
4 Bir hikaye için eskiz yapmak ve eskizlerden birini 35x50 cm yüzeyde suluboya ile oluşturmak. Gösterim
5 Bilinen nesneleri farklılaştırmak ve suluboya ile çalışmak. Gösterim
6 Verilen konuya devam edilir. Eleştiriler ve çözüm önerileri sunulur. Gösterim
7 vize Beyin Fırtınası Grup Çalışması
8 Kuruboya tekniği ile eskizler yapmak. Gösterim
9 Verilen konu hakkında eskizler yapmak, kuruboya ile sonuçlandırmak. Gösterim Grup Çalışması
10 Metamormoz: organik ve inorganik iki nesnenin birbirlerine dönüşmesini sağlayarak yeni bir sonuç elde etmek. Gösterim Benzetim
11 Herhangi bir objeye bir çizgi ilavesiyle farklı bir biçim elde etmek Gösterim
12 Bir önceki konuya devam ediilir ve her öğrencinin 10-20 adet arası yeni fikir bulması istenir. Beyin Fırtınası Grup Çalışması
13 Dergi kapağı illüstrasyonu hakkında açıklama ve örnek incelemeleri. Belirli türde bir dergi için ile kapak illüstrasyonunu yaptırılır. Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
14 Storyboard verilecek kısa bir öykü ya da fıkra 10 adet storyboard karesinde sinematografik kriterler dikkate alınarak görselleştirilecek Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Görsel bir problemi illüstratif anlatım dilini kullanarak çözme aşamalarını tanıyabilme. Ödev / Proje Sunum / Seminer Gösterim Seminer Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
-İllüstrasyon ile ilgili temel kavramları, estetik ve teknik bilgileri tanımlayabilme Ödev / Proje Problem Çözme Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Yapmış olduğu uygulamalarla illüstratif desen çizim yetisini geliştirebilme Ödev / Proje Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Başlıca illüstrasyon sanatçıları ve farklı illüstrasyon üslupları hakkında fikir sahibi olma Ödev / Proje Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
İllüstrasyon ile ilgili temel kavramları, estetik ve teknik bilgileri tanımlayabilme Ödev / Proje Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Görsel bir problemi illüstratif anlatım dilini kullanarak çözme aşamalarını tanıyabilme. 2 3 3 4 3 3 3 4 2 4 4 4 4
-İllüstrasyon ile ilgili temel kavramları, estetik ve teknik bilgileri tanımlayabilme 2 3 3 4 3 3 3 4 2 4 4 4 4
Yapmış olduğu uygulamalarla illüstratif desen çizim yetisini geliştirebilme 2 3 3 4 3 3 3 4 2 4 4 4 4
Başlıca illüstrasyon sanatçıları ve farklı illüstrasyon üslupları hakkında fikir sahibi olma 2 3 3 4 3 3 3 4 2 4 4 4 4
İllüstrasyon ile ilgili temel kavramları, estetik ve teknik bilgileri tanımlayabilme 2 3 3 4 3 3 3 4 2 4 4 4 4
Ortalama Değer 2 3 3 4 3 3 3 4 2 4 4 4 4