Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İllüstrasyon | BYT128 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Direm ÜNSAL |
Ders Veren | Öğr. Gör. Direm ÜNSAL |
Amaç |
İllüstrasyon Eğitimi sürecinde bireye yaratıcı yönünü keşfettirerek, izlenimlerini, duygu ve düşüncelerini, tasarım ve imgelerini illüstrasyon yoluyla görsel anlatım diline dönüştürebilme yetisi kazandırmak. İllüstrasyonun olanaklarından yararlanarak, kitle iletişiminde kullanılmak üzere dijital illüstrasyonlar üretmelerini sağlamak |
Ders İçeriği |
İnsan, hayvan figürleri, bitki ve kesit çizimleri. Kullanım alanlarına yönelik özgün illüstrasyon yaratımı. Resimleme tarz yaratmaya yönelik uygulamalar. |
Ders Kaynakları |
1. Web, Teaching Illustration (S. Heller, M. Arisman),
3. The One Show, Illustration Showcase, Watercolour Foundation Course (C. Tappenden), 2. The Education Of An Illustrator (S. Heller, M. Arisman), 4. Lürzer’s Int’l Archive, Anatomy Drawing School (A. Szunyoghy, G. Feher), Nicolas, Y. Gonzalez, A. Fernandez, Zanchetta, A.,The Sourcebook of Contemporary Illustration, 2009. Dunn, K.Creative Illustration Workshop for Mixed-Media Artists: Seeing, Sketching, Storytelling, and Using Found Materials, ISBN13: 9781592536368 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
40
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
60
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 1 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 10 | 1 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 7 | 1 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 7 | 1 | 7 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 7 | 1 | 7 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 12 | 1 | 12 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 119 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,67 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İllüstrasyon dersine genel giriş, illüstrasyon nedir, grafik tasarım alanındaki önemi, illüstrasyonun sanatla olan ilişkisi. | Ders Beyin Fırtınası |
2 | İllüstrasyonda kullanılan malzemeler, illüstrasyon türleri arasındaki farklar, kurşun kalem tekniği ile çalışma | Gösterim |
3 | Suluboya tekniği ile örneklerin incelenmesi ve alıştırmalar. | Özel Destek / Yapısal Örnekler Gösterim |
4 | Bir hikaye için eskiz yapmak ve eskizlerden birini 35x50 cm yüzeyde suluboya ile oluşturmak. | Gösterim |
5 | Bilinen nesneleri farklılaştırmak ve suluboya ile çalışmak. | Gösterim |
6 | Verilen konuya devam edilir. Eleştiriler ve çözüm önerileri sunulur. | Gösterim |
7 | vize | Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
8 | Kuruboya tekniği ile eskizler yapmak. | Gösterim |
9 | Verilen konu hakkında eskizler yapmak, kuruboya ile sonuçlandırmak. | Gösterim Grup Çalışması |
10 | Metamormoz: organik ve inorganik iki nesnenin birbirlerine dönüşmesini sağlayarak yeni bir sonuç elde etmek. | Gösterim Benzetim |
11 | Herhangi bir objeye bir çizgi ilavesiyle farklı bir biçim elde etmek | Gösterim |
12 | Bir önceki konuya devam ediilir ve her öğrencinin 10-20 adet arası yeni fikir bulması istenir. | Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
13 | Dergi kapağı illüstrasyonu hakkında açıklama ve örnek incelemeleri. Belirli türde bir dergi için ile kapak illüstrasyonunu yaptırılır. | Laboratuar Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
14 | Storyboard verilecek kısa bir öykü ya da fıkra 10 adet storyboard karesinde sinematografik kriterler dikkate alınarak görselleştirilecek | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Görsel bir problemi illüstratif anlatım dilini kullanarak çözme aşamalarını tanıyabilme. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Gösterim Seminer Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
-İllüstrasyon ile ilgili temel kavramları, estetik ve teknik bilgileri tanımlayabilme | Ödev / Proje | Problem Çözme Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Yapmış olduğu uygulamalarla illüstratif desen çizim yetisini geliştirebilme | Ödev / Proje | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Başlıca illüstrasyon sanatçıları ve farklı illüstrasyon üslupları hakkında fikir sahibi olma | Ödev / Proje | Gösterim Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
İllüstrasyon ile ilgili temel kavramları, estetik ve teknik bilgileri tanımlayabilme | Ödev / Proje | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Gösterim | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Görsel bir problemi illüstratif anlatım dilini kullanarak çözme aşamalarını tanıyabilme. | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
-İllüstrasyon ile ilgili temel kavramları, estetik ve teknik bilgileri tanımlayabilme | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
Yapmış olduğu uygulamalarla illüstratif desen çizim yetisini geliştirebilme | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
Başlıca illüstrasyon sanatçıları ve farklı illüstrasyon üslupları hakkında fikir sahibi olma | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
İllüstrasyon ile ilgili temel kavramları, estetik ve teknik bilgileri tanımlayabilme | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
Ortalama Değer | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 |