| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Gazetecilik | BYT129 | 3 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze ,Dinleme ve anlama, Uygulama |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet SUİÇMEZ (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Gazeteciliğin temel kavramları, gelişim süreci, teknolojileri, yayın politikaları gibi konuları eleştirel bir bakış açısıyla öğrencilerin kavramasını sağlamaktır. |
| Ders İçeriği |
Gazeteciliğin tarihçesi, toplumdaki önemi, Gazetecilik-Kitle iletişim araçları ilişkisi, Basın bülteni, gazete, dergi, televizyon ve radyo haberi gibi çeşitli mecralarda haber yazma teknikleri, Gazetecilik Etiği. |
| Ders Kaynakları |
Oya Tokgöz, Temel Gazetecilik, 10. Baskı, İmge Kitabevi, Ankara, 2013.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 5 | 15 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 5 | 5 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 9 | 1 | 9 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 15 | 1 | 15 |
| Final | Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | İletişim, Kitle iletişimi, Kitle iletişim araçları ve gazete | Ders |
| 2 | Gazete, Gazetecilik ve gazeteci tanımları | Ders |
| 3 | Dünya’da ve Türkiye’de gazete ve gazeteciliğin tarihsel gelişimi | Ders |
| 4 | Haber Analizi- Haber İncelemesi | Ders |
| 5 | Basın Bülteni, Tablo, Grafik Ve İstatistiki Verilerden Yararlanarak Haber Yazma | Ders |
| 6 | Dergi Haberi Yazım Teknikleri | Ders |
| 7 | Toplumda gazeteciliğin Rolü | Ders |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Yeni enformasyon teknolojileri ve gazetecilik | Ders |
| 10 | Gazetede Organizasyon Yapısı, Bölümler ve Çalışanlar | Ders |
| 11 | Gazeteyi yayına hazırlama, Basım ve yayınlama süreci | Ders |
| 12 | Ajans gazeteciliği ve haber ajansları | Ders |
| 13 | Basın Kuruluşlarında Haber Denetim Mekanizması | Ders |
| 14 | Güç, Denetim, Özdenetim ve Basın Ahlakı | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Gazetecilik mesleğinin geçmişi ve gelişimini ilişkilendirir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Türkiye'de ve Dünyada gazetenin gelişimini toplumsal, ekonomik, siyasi ve kültürel bağlamda bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Bir kitle iletişim aracı olarak gazetenin diğer kitle iletişim araçlarından teknik ve yapısal farklılıklarını tanımlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Gazetenin organizasyon yapısını ve gazetede görev yapanları bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Basında denetim, özdenetim mekanizmalarını ve gerekliliklerini bilir, basın ahlakıyla örtüştürür. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Gazetecilik mesleğinin geçmişi ve gelişimini ilişkilendirir. | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | ;
| Türkiye'de ve Dünyada gazetenin gelişimini toplumsal, ekonomik, siyasi ve kültürel bağlamda bilir. | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | ;
| Bir kitle iletişim aracı olarak gazetenin diğer kitle iletişim araçlarından teknik ve yapısal farklılıklarını tanımlar. | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | ;
| Gazetenin organizasyon yapısını ve gazetede görev yapanları bilir. | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | ;
| Basında denetim, özdenetim mekanizmalarını ve gerekliliklerini bilir, basın ahlakıyla örtüştürür. | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 3,4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 |