EN
  • Anasayfa
  • BYT103 Baskı Teknikleri (2025 - 2026 / 1. Yarıyıl)
  • EN
BYT103 - Baskı Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Baskı Teknikleri BYT103 1 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Uygulama ağırlıklı yöntem ve denemelerin eskiz ve taslak hazırlıklarıyla yapılacak baskıların materyallerinin belirlenmesiyle uygulanır. Sunum, Ödev
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Güzin ÇAKIR ÖZCAN
Ders Veren Öğr. Gör. Güzin ÇAKIR ÖZCAN
Amaç

Bu derste öğrencilere, ağaç baskı, linol baskı, dijital baskı, ofset baskı, çukur baskı, tifdruk baskı, tipo baskı, litografi baskı, flekso baskı, serigrafi ve tampon baskı tarihçesiyle gelişim evreleri ve bu baskı tekniklerini yapabilme ile ilgili bilgi, becerilerin kazandırılması ve baskı tekniklerinin tanıtılması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Baskı tekniği tarihçesi, ağaç baskı, linol baskı, dijital baskı, ofset baskı, çukur baskı, tifdruk baskı, tipo baskı, litografi baskı, flekso baskı, serigrafi ve tampon baskı tarihçesiyle gelişim evreleri.

Ders Kaynakları Baskı Resim Tarihi ve Teknikleri - Sanat Tarihi Konuşmaları, YKY Öğretim Elemanı ders notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev 1 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
50
Uzmanlık / Alan Dersleri
50
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 5 15
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 6 1 6
Final Final 10 1 10
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 191
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,49
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Öğrencilerle Tanışma, Dersin Amacı, İşlevi, İşlenişle İlgili Açıklamalar Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
2 Baskı nedir, Baskı resim, Baskı teknikleri ve tarihsel gelişim süreci ve Basım sanatı (matbaa)’nın doğuşu ve gelişimi Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
3 Yüksek Baskı, Ağaç baskı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
4 Linol Baskı, Dijital Baskı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
5 Ofset Baskı, Tifdruk Baskı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
6 Çukur Baskı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
6 Çukur Baskı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
8 Vize
9 Tipo Baskı, Litografi Baskı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
10 Flekso Baskı, Tampon Baskı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
11 Serigrafi Baskı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
11 Serigrafi Baskı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
11 Serigrafi Baskı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
14 Final Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Baskı tekniklerinin tanım, tarih ve gelişim süreçlerini bilir. Ödev / Proje Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Baskı teknikleri çeşitleri konusunda teorik bilgilere sahip olur. Ödev / Proje Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Baskı tekniklerini ayırt edebilir. Ödev / Proje Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Farklı malzeme, teknik ve uygulama yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. Ödev / Proje Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Baskı tekniklerinin tanım, tarih ve gelişim süreçlerini bilir. 3 1 1 1 1 2 3 4 1 2 1 1 1
Baskı teknikleri çeşitleri konusunda teorik bilgilere sahip olur. 5 1 4 3 4 5 5 4 2 5 5 3 4
Baskı tekniklerini ayırt edebilir. 4 3 2 2 4 2 3 2 1 4 2 2 3
Farklı malzeme, teknik ve uygulama yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 4 3 3 4 5 5 4 5 2 5 5 3 4
Ortalama Değer 4 2 2,5 2,5 3,5 3,5 3,75 3,75 1,5 4 3,25 2,25 3