| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Basım ve Yayıncılık | BYT204 | 4 | 2 + 1 | 4,0 |
| Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Hakan KARŞIYAKA (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Basım endüstrisinde kullanılan serigrafi, tifdruk ve flekso baskı tekniklerinin teorik öğretilmesi |
| Ders İçeriği |
Dijital baskı tekniğinde tasarım örnekleri |
| Ders Kaynakları |
Bergsland, D. (2002). Introduction to Digital Publishing. Delmar Cengage Learning.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanımı, amacı, işleyişi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 2 | Yayın tasarıma giriş ve yayın tasarımının genel ilkeleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 3 | Basılı yayın tasarımı türleri: Gazete, dergi, kitap, ürün kataloğu, haber bülteni, ürün kataloğu, vb. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 4 | Dijital ortamda yayın tasarım türleri: Elektronik yayınlar, mobil destekli elektronik yayınlar, yeni medya uygulamaları. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 5 | Yayın tasarımında tasarım stratejileri: Yayın teknolojisi, Baskı türleri ve teknikleri, Modüler tasarım | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 6 | Yayın tasarımı öğeleri: Format, Sayfa düzeni, tipografi, görseller, renk | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 7 | Sayfa düzeni: Sayfa boyutu, sütun, sayfa kompozisyonu, dizgi, pozitif-negatif alan | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 8 | Tipografi: Hiyerarşi, metin uzunluğu, satır aralığı, okunurluk, metin | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 9 | Görseller: Resimlemeler/illüstrasyon, grafikler, fotoğraflar, çizimler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 10 | Renk: Renk ilişkileri, vurgu, ton, kontrastlık, uyum | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 11 | Yayın tasarımı ve etik | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 12 | Yayın tasarımı örnekleri: Dergi, Gazete, Broşür, Kitap, E-kitap. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 12 | Yayın tasarımı örnekleri: Dergi, Gazete, Broşür, Kitap, E-kitap. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 14 | Final Sınavı | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yayımcılığın tarihsel gelişimini sıralar. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Yayınevlerinin çalışma prosedürlerini sıralar. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Yayımcılık sürecinde ortaya çıkan problemleri tespit ederek çözüm yollarını geliştirir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Yayımcılık alanında kullanılan kavramları tanımlar/açıklar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Yayıncılık alanı ile ilgili mevzuatı temel düzeyde açıklar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yayımcılığın tarihsel gelişimini sıralar. | 2 | - | - | 2 | 2 | 2 | 2 | - | - | - | 2 | - | 4 | ;
| Yayınevlerinin çalışma prosedürlerini sıralar. | 3 | - | - | - | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Yayımcılık sürecinde ortaya çıkan problemleri tespit ederek çözüm yollarını geliştirir. | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | ;
| Yayımcılık alanında kullanılan kavramları tanımlar/açıklar | 2 | - | - | - | 3 | 2 | 2 | - | - | - | 2 | - | 4 | ;
| Yayıncılık alanı ile ilgili mevzuatı temel düzeyde açıklar | - | - | - | - | 3 | 2 | 2 | - | - | - | 2 | - | 4 | ;
| Ortalama Değer | 2 | - | - | 0,4 | 2 | 1,2 | 1,2 | - | - | - | 1,2 | 0,6 | 2,4 |