EN
  • Anasayfa
  • BYT249 Sanat Kavramları (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BYT249 - Sanat Kavramları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sanat Kavramları BYT249 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Konu anlatımı, Soru-Cevap, Tartışma, Sunum
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Güzin ÇAKIR ÖZCAN
Ders Veren
Amaç

Bu ders öğrencilere Sanatın başlangıcından itibaren tarihsel gelişimiyle birlikte, Sanatı kavramsal çerçevede inceleyip Temel Sanat kavramları ve sanat akımlarını öğrenerek, Sanat kavramlarına dönemsel olarak genel bir bakış vermeyi, Sanat kavramları ve filozofların getirdikleri düşünce sistemlerinin görsel ağırlıklı anlatımını sağlamayı, sanatın, sanatçı, sanat eseri, sanat eseri alımlayıcısı ve toplum gibi unsurlarla olan ilişkisini kavrayabilmelerini ve sanat kavramlarını öğrenerek sanatın kavramsal boyutunu somut eserler üzerinde değerlendirebilmelerini sağlamaktadır.

Ders İçeriği

Sanat nedir? Sanatın farklı görüşlere göre tanımı, Sanatın tarihsel dönemlerle gelişimi ve sanat kavramlarına giriş, Sanatın kavram ile ilişkisi, Sanat yapıtı, Sanatın diğer bilim alanlarıyla ilişkisi, Sanat eseri ve güzellik kavramı, Eski Yunan, Roma, Ortaçağ ve Rönesans döneminde sanat, 18.yy sanat akımları.

Ders Kaynakları Sanata giriş ve estetik / yazarlar Şahin Yenişehirlioğlu, Filiz Yenişehirlioğlu, Sıtkı M. Erinç ; editör Fikri Cantürk, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No:580, Eskişehir Moran, Berna, EDEBİYAT KURAMLARI VE ELEŞTİRİ Öğretim Elemanı ders notu
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Öğrencilerle Tanışma, Dersin Amacı, İşlevi, İşlenişle İlgili Açıklamalar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
2 Sanat nedir? Sanatın farklı görüşlere göre tanımı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
3 Sanatın tarihsel dönemlerle gelişimi ve sanat kavramlarına giriş Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
4 Sanatın kavram ile ilişkisi, Sanat yapıtı, Sanatın diğer bilim alanlarıyla ilişkisi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
5 Sanat-zanaat, kavram, kuram, akım, felsefe, estetik, sanat sanat kuramı, sanat akımı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
6 Platon’un mimetik sanat anlayışı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
7 Aristoteles’in mimetik ve kathartik sanat anlayışı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
8 Vize Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
9 Bir sanat yapıtına nasıl bakılır?, Nasıl anlamlandırılır? Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
10 Sanatın ilke ve elemanlarına göre çözümlenmesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
11 Eski Yunan, Roma, Ortaçağ ve Rönesans döneminde sanat Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
12 18.yy sanat akımları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
13 Sanat eleştirisi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
14 Final Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sanatın tanımını ve Sanatla kavram arasındaki ilişkiyi açıklayarak, yorumlar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sanat kavramlarını tanıyarak açıklar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sanat kavram ve kuramlarını tarihsel süreç içinde irdeler. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sanat kavramları üzerine çalışmış filozofları tanır ve bilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sanat eserinin temel niteliklerini açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Sanatın tanımını ve Sanatla kavram arasındaki ilişkiyi açıklayarak, yorumlar. - - - - - - - - - - - - -
Sanat kavramlarını tanıyarak açıklar. - - - - - - - - - - - - -
Sanat kavram ve kuramlarını tarihsel süreç içinde irdeler. - - - - - - - - - - - - -
Sanat kavramları üzerine çalışmış filozofları tanır ve bilir. - - - - - - - - - - - - -
Sanat eserinin temel niteliklerini açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - -