Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Görsel Algı | BYT253 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Konu anlatımı, Soru-Cevap, Uygulama, Sunum |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Öğr. Gör. Güzin ÇAKIR ÖZCAN |
Amaç |
Bu ders öğrencilerin algı fizyolojisi, algılama ve anlamlandırmayı, Görsel algı ve renk bilgisi vererek, biçimlendirme ve ifade yeteneğini geliştirmeyi, Görsel algı kuramlarını bilmesi ve Görsel algı düzeyini geliştirmeyi, tasarımda farklılık yaratmasını amaçlar. |
Ders İçeriği |
Algı kavramının kapsamı ve tanımı, Görsel algı ve renk ile ilgili tanım ve terimlerin öğrenilmesi, şekil, biçim, düzlem ve derinlik, Görsel tasarım öğeleri, Görsel algı teorileri Gestalt yasaları, Görsel iletişim |
Ders Kaynakları |
Görme Biçimleri, John Berger.
Sanat ve Eğitim-Yaratıcılık-Sanat Sorunları-Kuramları ve Eleştirisi-Eğitimle İlişkiler-Doç. Dr. İnci SAN Genç, A., Sipahioğlu A.(1990) Görsel Algılama WSanatta Yaratıcı Süreç. Sergi Yayınları. Renk ve Resimde Kullanımı-Nuri TEMİZSOYLU |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Görsel algıda dinamik ögeler. | |
2 | İnsan gözü ve alıcı aygıt (kamera) algısı. | |
3 | Görsel düşünmeye giriş. | |
4 | Görsel denge ve espas ilişkileri. | |
5 | Görsel denge ve 3 boyutlu mekan ilişkileri. | |
6 | Perspektif algı yanılmasının temel ögeleri. | |
7 | Görsel anlatımda ifade. | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Şekil, biçim, düzlem ve derinlik. | |
10 | Gestalt kuramı | |
11 | Gestalt kuramı ve sanat. | |
12 | Renk algısı. | |
13 | Sanat yapıtında dinamik ilişkiler. | |
14 | Eser üzerine görsel algı çözümlemeleri. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|