Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İmgesel Desen | BYT134 | 2 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | BASIM VE YAYIM TEKNOLOJİLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Direm ÜNSAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı; öğrencinin sanatçı kişiliğinin oluşmasında sezgisel ve zihinsel kapasitenin ortaya çıkmasını sağlamak ve aynı zamanda öğrencinin sanatsal bilgi ve becerisinin gelişmesi için temel bir disiplin oluşturmaktır. |
Ders İçeriği |
Görsel sanatların temeli olan desen, görünür dünyanın araştırılması, kaydedilmesi ve keşfedilmesi, fikirlerin görsel olarak iletilmesi, hayal dünyasının görünür kılınması, fikirlerin, izlenimlerin, belleğin saklanması, gözlem, ilişki kurma, ayırt etme, sanatsal yaratıcılık, buluş ve yeteneğin geliştirilmesi için deneysel bir olanaktır. |
Ders Kaynakları |
Desen Sanatı 1 - Temel İlkeler Ve Teorik Bilgiler-Nurdan Karasu Gökçe
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Resimde mekan ve perspektif | Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
2 | Resimsel uzam ve perspektif | |
3 | Resimsel uzam ve gerçeklik anlayışı ve kurgu | Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Resimsel uzam ve gerçeklik anlayışı ve kurgu | Beyin Fırtınası Gösterim |
5 | Resimsel imge ve fotoğraf | Vaka Çalışması Grup Çalışması |
5 | Resimsel imge ve fotoğraf | Vaka Çalışması Grup Çalışması |
7 | Resim sanatında kavramsal yaklaşımlar ve uygulama | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Resim sanatında kavramsal yaklaşımlar ve uygulama | |
10 | İki boyutlu yüzeyden çok boyutlu mekânsal çizimlere geçiş | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
10 | İki boyutlu yüzeyden çok boyutlu mekânsal çizimlere geçiş | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
12 | uygulama | |
13 | Uygulama | |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yaratıcı kapasitenin keşfedilmesi sağlanacaktır. | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Bireysel farklılıkların ortaya çıkarılması sağlanacaktır. | Ödev / Proje | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Bireysel farklılıkların ortaya çıkarılması sağlanacaktır. | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yaratıcı kapasitenin keşfedilmesi sağlanacaktır. | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | - | 4 | 2 | 4 | 3 | ;
Bireysel farklılıkların ortaya çıkarılması sağlanacaktır. | 3 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | - | 5 | 3 | 3 | 2 | ;
Bireysel farklılıkların ortaya çıkarılması sağlanacaktır. | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | - | 4 | 5 | 3 | 3 | ;
Ortalama Değer | 4 | 2,67 | 2,67 | 3,33 | 2,33 | 2,33 | 2,67 | 2,33 | - | 4,33 | 3,33 | 3,33 | 2,67 |