| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mesleki İngilizce II | MUH292 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | ÜRETİMDE KALİTE KONTROL |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali PAYLAN (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
İlgili alanda sıklıkla kullanılan İngilizce terim, cümle ve kalıplara hâkim olmak, ilgili kavramların İngilizce karşılıklarını kavramak ve kullanımları hedef dildeki karşılıklara çevirebilmek, hedef dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek. |
| Ders İçeriği |
Alan ile ilgili terimlerin İngilizce karşılıklarının kavranması, alan üzerine temel İngilizce kalıplarının öğrenilmesi, alanda kullanılan dilin anlaşılması ve cümlelerin öğrenilmesi, hedef dilde iletişim kurulması. |
| Ders Kaynakları |
[3]Oxford Essential Dictionary for Elementary and Pre-intermediate learners of English
[2] We’re in Business – English For Commercial Practice and International Trade Workbook- Susan Norman - Longman [1] We’re in Business – English For Commercial Practice and International Trade Students’ Book - Susan Norman - Longman ingilizce gramer kitapları Information technologies, Jonathan Marks, 2007. English for Tourism, Yorgancı ve Keskil, Ankara, 2008 Kurgusal Sözlük, Bademcioğlu, 2007, İstanbul Market Leader - Business English Practice File Market Leader - Business English Course Book (Elemantary) |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma-Tanıştırma | Ders |
| 2 | İş ve Eğlence | Ders |
| 3 | İş Hayatında Sorunlar | Ders |
| 4 | Seyahat | Ders |
| 5 | Yemek ve Eğlence Kültürü | Ders |
| 6 | Satın Alma ve Satış | Ders |
| 7 | Reklam | Ders |
| 8 | Ara Sınavlar | Ders |
| 9 | Şirketler | Ders |
| 10 | İletişim | Ders |
| 11 | Kültür | Ders |
| 12 | Meslekler | Ders |
| 13 | Çeviri (İngilizce-Türkçe) | Ders |
| 14 | Çeviri (Türkçe-İngilizce) | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Dış ticaretle ilgili terimleri bilir, | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Seçilmiş okuma parçalarını okur, anlar, ve bu okuma parçalarıyla ilgili sorulara cevap verir | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Öğrenciler dış ticaret ile ilgili mesleki İngilizce kullanımı hakkında bilgi sahibi olur, | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Öğrenciler dış ticaret ile ilgili uluslararası yenilikleri takip edebilecek altyapıya sahip olurlar. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Öğrenciler mesleki konularda çeviri deneyimi kazanır, | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dış ticaretle ilgili terimleri bilir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Seçilmiş okuma parçalarını okur, anlar, ve bu okuma parçalarıyla ilgili sorulara cevap verir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenciler dış ticaret ile ilgili mesleki İngilizce kullanımı hakkında bilgi sahibi olur, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenciler dış ticaret ile ilgili uluslararası yenilikleri takip edebilecek altyapıya sahip olurlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Öğrenciler mesleki konularda çeviri deneyimi kazanır, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |