| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Sağlık Kurumları Yönetimi I | SAK231 | 3 | 2 + 1 | 5,0 |
| Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ |
| Amaç |
Öğrencilerin sağlık hizmetleri yönetimi alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri yakından takip etmelerini sağlamak ve bu amaçla sağlık hizmetleri yönetimi ve organizasyonunu ile ilgili konularda mesleki becerileri artırmaktır. |
| Ders İçeriği |
Sağlık hizmetleri ve yönetimi konusuyla ilgili tanımları, sağlık hizmletlerinin Türkiye?de ve Dünya?daki gelişimi ve uygulamalarını, sağlık sektöründe yer alan aktörlerin görev, sorumluluk ve faaliyet alanlarının tanımlanmasıdır. |
| Ders Kaynakları |
Prof. Dr. Dilaver TENGİLİMOĞLU Sağlık İşletmeleri Yönetimi
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 30 |
| Toplam | 60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %40 |
| Toplam | %40 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 14 | 1 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
| Final | Final | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 133 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,22 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sağlık ve Sağlık Hizmetleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
| 2 | Hastanelerin Tarihi Gelişimi | |
| 3 | Hastane Tanımları ve Özellikleri | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
| 4 | Hastane Yönetiminde Temel Kavramlar | |
| 4 | Hastane Yönetiminde Temel Kavramlar | |
| 6 | Türkiye de Hastaneler | Benzetim Grup Çalışması |
| 7 | Türkiye de Hastaneler ve Hastane Rollerinin Belirlenmesi | Gösterim Benzetim |
| 7 | Ara sınav | |
| 9 | Türkiye de Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi | Grup Çalışması |
| 10 | Sağlık Kurumlarında Kuruluş Yeri Seçimi | |
| 11 | Poliklinik ve Klinik Hizmetleri Yönetimi | |
| 12 | Klinik Destek Hizmetleri Yönetimi | |
| 13 | Hastane Destek Hizmetleri Yönetimi | |
| 14 | Genel Sınava Hazırlık |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer | Sunum / Seminer | Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
| Hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar. | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar. | Sunum / Seminer | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
| Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar. | Sunum / Seminer | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
| Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | Sunum / Seminer | Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | ;
| Hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar. | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | ;
| Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 4 | ;
| Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | ;
| Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 2 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 3 | 3,2 | 2,6 | 2,2 | 2,4 | 2,2 | 2,4 | 2,4 | 2,6 | 2,4 | 2,4 | 3 | 3,4 | 2,6 | 2,8 |