EN
  • Anasayfa
  • SAK230 Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SAK230 - Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi SAK230 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Sağlık sektörü açısından bakıldığında insan kaynakları, sağlık hizmeti üretiminin gerçekleşmesini sağlayan insan gücü olarak ifade edilmektedir. Sağlık hizmetinin, toplumun sağlık seviyesini yükseltebilmesi ve beklentilerine yanıt verebilmesi için, etkin ve verimli bir şekilde üretilmesi gerekmektedir. Bu amacın gerçekleşmesinde, sağlık personelinin verimli ve yüksek performanslı çalışmasının etkisi büyüktür. Sağlık hizmetinin üretim süreci ve sağlık çalışanlarının üstlendikleri misyon düşünüldüğünde insan kaynakları yönetiminin öneminin giderek arttığı görülmektedir. Bu düşüncelerden hareketle öğrencilere, insan kaynakları yönetiminin temel işlevleri, personel seçme sağlama sürecinin önemi, çalışan motivasyonu, performansı vb. konularda bilgiler verilecek, sağlık sektöründe ekip çalışmasının önemine değinilecektir.

Ders İçeriği

Bu ders kapsamında sağlık kuruluşlarında insan kaynakları yönetimi ve işlevleri, örgütlenmesi, iş analizi, iş etüdü ve tasarımı, personel planlaması, personel sağlama ve seçme, örgütsel sosyalizasyon, kariyer yönetimi, personel başarı değerlendirmesi, hizmet içi eğitim, iş değerlemesi, ücret yönetimi, personel sağlığı ve emniyeti, şikayet ve disiplin konuları incelenmektedir.

Ders Kaynakları Dursun, Bingöl, İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım Yayıncılık, İstanbul,2013.
Cavide, Uyargil, vd., İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım Yayıncılık, 5. Baskı, İstanbul, 2010.
Ramazan, Geylan, vd., İnsan Kaynakları Yönetimi, Editör: Ramazan Geylan ve Zümrüt Tonus, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 2900, Eskişehir, 2013.
1.Kavuncubaşı Ş. ve Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara,2010.Barlı Ö. Davranış Bilimleri ve Örgütlerde Davranış, Afşar Matbaacılık, Erzurum, 2010.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2018 - 2019
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersle ilgili genel açıklamalar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
2 İnsan kaynakları yönetimi ve örgütlenmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
3 İnsan kaynakları planlaması Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
4 İş analizi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
5 İnsan kaynakları bulma ve seçme, Oryantasyon Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
6 İnsan kaynakları eğitimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
7 Ara Sınav Sınıf Dışı Çalışma
8 Kariyer yönetimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
9 Performans yönetimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
10 Ücret yönetimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü
11 İş Sağlığı ve Güvenliği Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Sözlü
12 Örnek olay çalışmaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü
12 Örnek olay çalışmaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü
12 Örnek olay çalışmaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Performans Yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
Bireysel ve örgütsel kariyer planlamasının yapılmasında gerekli olan yetkinliklere sahiptir.
İş analizi ve insan kaynakları planlama sürecini açıklayabilir.
İnsan kaynakları yönetiminin önemi ve temel işlevleri konusunda teorik bilgiye sahiptir.
insan kaynakları yönetim teknikleriyle ilgili ortaya çıkan gelişmeler hakkında bilgi sahibidir.
Bireysel ve örgütsel kariyer planlamasının yapılmasında gerekli olan yetkinliklere sahiptir. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
insan kaynakları yönetim teknikleriyle ilgili ortaya çıkan gelişmeler hakkında bilgi sahibidir. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Performans Yönetimi konusunda bilgi sahibidir. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İnsan kaynakları yönetiminin önemi ve temel işlevleri konusunda teorik bilgiye sahiptir. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İş analizi ve insan kaynakları planlama sürecini açıklayabilir. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Performans Yönetimi konusunda bilgi sahibidir. - - - - - - - - - - - - - - -
Bireysel ve örgütsel kariyer planlamasının yapılmasında gerekli olan yetkinliklere sahiptir. - - - - - - - - - - - - - - -
İş analizi ve insan kaynakları planlama sürecini açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
İnsan kaynakları yönetiminin önemi ve temel işlevleri konusunda teorik bilgiye sahiptir. - - - - - - - - - - - - - - -
insan kaynakları yönetim teknikleriyle ilgili ortaya çıkan gelişmeler hakkında bilgi sahibidir. - - - - - - - - - - - - - - -
Bireysel ve örgütsel kariyer planlamasının yapılmasında gerekli olan yetkinliklere sahiptir. - - - - - - - - - - - - - - -
insan kaynakları yönetim teknikleriyle ilgili ortaya çıkan gelişmeler hakkında bilgi sahibidir. - - - - - - - - - - - - - - -
Performans Yönetimi konusunda bilgi sahibidir. - - - - - - - - - - - - - - -
İnsan kaynakları yönetiminin önemi ve temel işlevleri konusunda teorik bilgiye sahiptir. - - - - - - - - - - - - - - -
İş analizi ve insan kaynakları planlama sürecini açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -