| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Davranış Bilimleri ve Sağlık Psikolojisi | SAK232 | 3 | 2 + 0 | 3,0 | 
| Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ | 
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ | 
| Ders Veren | Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ | 
| Amaç | Bu dersin amacı, sağlık psikolojisi alanını, ilgilendiği temel konuları başlıca kuramsal yaklaşımlar ve araştırma bulguları çerçevesinde inceleyerek tanıtmaktır. | 
| Ders İçeriği | Bu ders, sağlık psikolojisinin ilgilendiği konular ve başlıca yaklaşımlara ilişkin bilgi aktarımını ve sağlık psikoloji alanyazınından seçilen makalelerin bu yaklaşım ve bilgiler ışığında tartışılmasını kapsamaktadır. | 
| Ders Kaynakları | Okyayuz, Ü. (1999). Sağlık Psikolojisine Giriş. Ankara: Türk Psikoloji Derneği. | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Ara Sınav 1 | 20 | 
| Ödev 1 | 20 | 
| Ödev 2 | 20 | 
| Toplam | 60 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Final | %40 | 
| Toplam | %40 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 | 
| Toplam | %100 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 2 | 20 | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 | 
| Final | Final | 15 | 1 | 15 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Sağlık psikolojisinin tanımı, başlıca modelleri ve tarihçesi | Problem Çözme | 
| 2 | Sağlığın Geliştirilmesi ve Birinci Basamak Koruma | |
| 3 | Sağlık Davranışları: Egzersiz, Kaza önleme, Sağlıklı Beslenme, Kilo Kontrolü ve Obezite | Beyin Fırtınası | 
| 4 | Sağlığa Zararlı Davranışlar: Alkolizm ve Sigara İçme | Beyin Fırtınası | 
| 5 | Stres: Tanımı, Kuramsal Yaklaşımlar ve Ölçülmesi | Grup Çalışması | 
| 6 | Başa Çıkma ve Sosyal Destek | Benzetim Grup Çalışması | 
| 7 | Hastalık Belirtilerini Tanıma ve Sağlık Hizmetlerinden Yararlanma | Benzetim Grup Çalışması | 
| 8 | Ara sınav | Beyin Fırtınası | 
| 9 | Hasta- Hekim İlişkileri | Beyin Fırtınası | 
| 10 | Ağrı: Tanımı, Ölçülmesi ve Yönetimi | Beyin Fırtınası Gösterim | 
| 11 | Kronik hastalıkların Yönetimi | Grup Çalışması | 
| 12 | İlerleyen ve Ölümcül Hastalıklarda Psikolojik Sorunlar | Beyin Fırtınası Gösterim | 
| 13 | Kalp Hastalığı, Hipertansiyon, İnme ve Tip II Diyabet | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | 
| 14 | Psikonöroimmünoloji ve Bağışıklıkla İlişkili Hastalıklar: AİDS, Kanser, Artrit ve Tip I Diyabet | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | |||
| Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır. | |||
| Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | |||
| İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir. | |||
| Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 5 | 1; | 
| Psikolojinin etkinlik alanlarında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun davranır. | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3; | 
| Psikolojinin etkinlik alanlarında insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | 5 | 4 | 3; | 
| İnsanlar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyiş kurallarına ait temel bilgilere sahiptir. | 3 | 2 | 1 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4; | 
| Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. | 4 | 1 | 5 | 3 | 5 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4; | 
| Ortalama Değer | 2,6 | 1,8 | 2,8 | 3,2 | 4 | 2,8 | 2,2 | 2,4 | 3,6 | 2,6 | 2,8 | 1,6 | 3 | 3,6 | 3 | 
