| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri | İSN105 | 3 | 2 + 0 | 3,0 | 
| Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ | 
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze | 
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ali ARICI | 
| Ders Veren | Öğr. Gör. Anıl TAFLAN | 
| Amaç | Dersin temel amacı iletişim türleri üzerinden öğrencilere etkili iletişim becerileri kazandırmak, yönetim ve büro yönetimi ile ilgili temel kavramları, süreçleri ve fonksiyonları aktarmaktadır. | 
| Ders İçeriği | İletişim, iletişim süreci ve türleri, büro, büro türleri, büro çalışanları, yönetim, yönetimin fonksiyonları | 
| Ders Kaynakları | Füsun ACAR, Erhan ARSLAN "Büro Yönetimi ve İletişim" Lisans Yayıncılık, Eylül,2009 Özlem ŞAKAR, Nazife KÜÇÜKASLAN "Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri" Ekin Yayınları, Eylül 2006 1- Yrd. Doç. Dr. Hasan TUTAR- Yrd. Doç. Dr. Mehmet ALTINÖZ “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Ankara, 2008 3- Cemal EROĞLU- Kartal TÜRK – Süleyman BAKKAL – Gıyasettin TAYFUR “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Sakarya 2- Ramazan GÖRAL “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Ankara, 2003 4- Günlük Gazeteler ve Dergiler Füsun ACAR, Erhan ARSLAN "Büro Yönetimi ve İletişim" Lisans Yayıncılık, Eylül,2009 Özlem ŞAKAR, Nazife KÜÇÜKASLAN "Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri" Ekin Yayınları, Eylül 2006 1- Yrd. Doç. Dr. Hasan TUTAR- Yrd. Doç. Dr. Mehmet ALTINÖZ “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Ankara, 2008 3- Cemal EROĞLU- Kartal TÜRK – Süleyman BAKKAL – Gıyasettin TAYFUR “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Sakarya 2- Ramazan GÖRAL “Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri” Ankara, 2003 4- Günlük Gazeteler ve Dergiler | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2024 - 2025 2025 - 2026 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Ara Sınav 1 | 30 | 
| Ödev 1 | 15 | 
| Ödev 2 | 15 | 
| Toplam | 60 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Final | %40 | 
| Toplam | %40 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 | 
| Toplam | %100 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            100
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Büro Nedir ve Büro Türleri | |
| 2 | Büro çalışanları, Büro personelinin örgütlenmesi, Büro Yöneticisinin Konumu, Görev ve Sorumlulukları | |
| 3 | Büro hizmetleri ve İşletmelerde büro hizmetlerinin yürütülmesi | |
| 4 | Büro işleri ve faaliyetleri Belirlenmesi ve planlanması, İş programları | |
| 5 | Bürolarda iş yönetimi ve İnsan gücü planlaması | |
| 6 | Büronun Örgüt Yapısının Kurulması | |
| 7 | Büro işleri ve faaliyetleri ile İç Çevresinin Örgütlenmesi | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Büro Yönetim Teknikleri | |
| 10 | İş Analizinin Yapılması | |
| 11 | Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri | |
| 12 | İletişim sürecinde anlaşım ve uzlaşma | |
| 13 | Bürolarda İletişim (Genel) | |
| 14 | Bürolarda İletişim (Örgütsel İletişim) | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Büro ve büro türlerini bilir | |||
| İş bölümü, iş akısı ve verimlilik yönetimini açıklar | |||
| Büroların ergonomik tasarımını açıklar | |||
| Örgütsel davranış ve grup dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur | |||
| Zaman yönetiminin önemini kavrar | |||
| Bürolarda işlerin planlaması, örgütlemesi, koordinasyonu ve denetimini kavrar | |||
| Etkin iletişimin önemini kavrar | |||
| Örgüt şemalarını çizebilir | |||
| Büro ve büro türlerini bilir | |||
| İş bölümü, iş akısı ve verimlilik yönetimini açıklar | |||
| Büroların ergonomik tasarımını açıklar | |||
| Örgütsel davranış ve grup dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur | |||
| Zaman yönetiminin önemini kavrar | |||
| Bürolarda işlerin planlaması, örgütlemesi, koordinasyonu ve denetimini kavrar | |||
| Etkin iletişimin önemini kavrar | |||
| Örgüt şemalarını çizebilir | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Büro ve büro türlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| İş bölümü, iş akısı ve verimlilik yönetimini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Büroların ergonomik tasarımını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Örgütsel davranış ve grup dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Zaman yönetiminin önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Bürolarda işlerin planlaması, örgütlemesi, koordinasyonu ve denetimini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Etkin iletişimin önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Örgüt şemalarını çizebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Büro ve büro türlerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| İş bölümü, iş akısı ve verimlilik yönetimini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Büroların ergonomik tasarımını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Örgütsel davranış ve grup dinamikleri hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Zaman yönetiminin önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Bürolarda işlerin planlaması, örgütlemesi, koordinasyonu ve denetimini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Etkin iletişimin önemini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Örgüt şemalarını çizebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | -; | 
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 
