| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Mesleki Okumalar | SAK236 | 4 | 1 + 1 | 4,0 | 
| Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ | 
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | yüz yüze | 
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kamil GÜNEŞ | 
| Ders Veren | |
| Amaç | Öğrencinin iş yaşamı sürecini tanıması, bu süreçte uygulanacak adımları ve neler yapılması gerektiğini bilmesi. | 
| Ders İçeriği | Öğrencilerin meslekleri ile ilgili bilgileri yorumlaya bilme kabiliyetlerini geliştirmek. | 
| Ders Kaynakları | sağlık kuyrumları işletmeciliği ile ilgili kaynaklar | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 | 
| Toplam | %0 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 2 | 20 | 
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 7 | 2 | 14 | 
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 | 
| Final | Final | 20 | 1 | 20 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | kitap dağıtımlarının yapılması | |
| 3 | kitap özetleme teknikleri | |
| 3 | kitap özetleme teknikleri | |
| 5 | kitap özetlerinin dinlenmesi | |
| 5 | kitap özetlerinin dinlenmesi | |
| 6 | kitap özetlerinin dinlenmesi | |
| 8 | kitap dağıtımı yapılması | |
| 7 | Ara sınav | |
| 9 | sunum teknikleri | |
| 9 | sunum teknikleri | |
| 5 | kitap özetlerinin dinlenmesi | |
| 12 | kitap özelerinin dinlenmesi | |
| 6 | kitap özetlerinin dinlenmesi | |
| 14 | Genel Sınava Hazırlık | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Sağlık bilimleri alanında interdisipliner ve multisipliner nitelikte proje hazırlama basamaklarını uygular | Sunum / Seminer | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | 
| Sağlık bilimleri alanında proje paydaşı olabilecek kurumları tanır | Sunum / Seminer | Gösterim Benzetim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | 
| Proje döngüsü ile ilgili kavramları tanımlar | Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | 
| Sağlık bilimleri alanında proje fikri geliştirme ve proje çıktılarının alana ve paydaşlarına olan katkısının önemini kavrar. | Sunum / Seminer | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sağlık bilimleri alanında interdisipliner ve multisipliner nitelikte proje hazırlama basamaklarını uygular | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1; | 
| Sağlık bilimleri alanında proje paydaşı olabilecek kurumları tanır | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1; | 
| Proje döngüsü ile ilgili kavramları tanımlar | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 5 | 2; | 
| Sağlık bilimleri alanında proje fikri geliştirme ve proje çıktılarının alana ve paydaşlarına olan katkısının önemini kavrar. | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 5 | 4 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3; | 
| Ortalama Değer | 2,25 | 1,75 | 1,25 | 1,25 | 2 | 1,5 | 1,75 | 2,25 | 2,75 | 2,75 | 1,75 | 1,75 | 2,5 | 2,25 | 1,75 | 
