| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Türk Vergi Sistemi | MLY210 | 3 | 3 + 0 | 3,0 | 
| Birim Bölüm | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ | 
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe | 
| Dersin Verilişi | Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma. | 
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Fatma BÜLBÜL SANAY | 
| Ders Veren | Öğr. Gör. Sinan GÖÇMEN | 
| Amaç | Bu dersin amacı; Türk vergi sisteminde dolaylı ve dolaysız olarak alınan vergilerin incelenmesi ve açıklanmasıdır. | 
| Ders İçeriği | Türk vergi Sisteminde gelir, harcama ve servet üzerinden alınan vergilerin incelenmesi ve açıklanmasıdır. | 
| Ders Kaynakları | Nurettin Bilici. Türk Vergi Sistemi. 36. Baskı. Ankara: Savaş Yayınevi, 2016. Doğan Şenyüz, Mehmet Yüce ve Adnan Gerçek. Türk Vergi Sistemi. Bursa: Ekin Kitabı, 2022. | 
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2025 - 2026 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Ara Sınav 1 | 30 | 
| Ödev 1 | 10 | 
| Toplam | 40 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) | 
| Final | %60 | 
| Toplam | %60 | 
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 | 
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 | 
| Toplam | %100 | 
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) | 
| 
                                                        Aktarılabilir Beceri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Destek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Ek Dersler
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Kategori
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Mesleki Seçmeli Dersler
                                                     | 
                                                            100
                                                         | 
| 
                                                        Temel Meslek Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uygulama Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Uzmanlık / Alan Dersleri
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| 
                                                        Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
                                                     | 
                                                            0
                                                         | 
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) | 
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 | 
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 | 
| Ödev 1 | Ödev 1 | 12 | 1 | 12 | 
| Final | Final | 20 | 1 | 20 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,29 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu | 
|---|---|---|
| 1 | Vergilemeye ilişkin temel kavramlar | Ders Beyin Fırtınası | 
| 2 | Gelir kavramı ve gelirin özellikleri | Ders Beyin Fırtınası | 
| 3 | Mükellef kavramı, tam mükellef ve dar mükellef ayrımı | Ders Beyin Fırtınası | 
| 4 | Türk vergi sisteminde dolaylı ve dolaysız vergi ayrımı | Ders Beyin Fırtınası | 
| 6 | Ticari kazanç | Ders Beyin Fırtınası | 
| 6 | Ticari kazanç | Ders Beyin Fırtınası | 
| 7 | Zirai kazanç | Ders Beyin Fırtınası | 
| 8 | Ücret, Serbest meslek kazancı | Ders Beyin Fırtınası | 
| 9 | Gayrimenkul sermaye iradı, menkul sermaye iradı | Ders Beyin Fırtınası | 
| 10 | Diğer kazanç ve iratlar, gelir vergisinin tarhı, gelir vergisi tarifesi | Ders Beyin Fırtınası | 
| 11 | Kurumlar vergisi | Ders Beyin Fırtınası | 
| 12 | Harcamalar üzerinden alınan vergiler (Katma değer vergisi, özel tüketim vergisi, gümrük vergisi, damga vergisi, vd.) | Ders Beyin Fırtınası | 
| 12 | Harcamalar üzerinden alınan vergiler (Katma değer vergisi, özel tüketim vergisi, gümrük vergisi, damga vergisi, vd.) | Ders Beyin Fırtınası | 
| 14 | Servet vergileri | Ders Beyin Fırtınası | 
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti | 
| Vergilemeye ilişkin temel kavramları ifade edebilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | 
| Gelir kavramı ve gelirin özelliklerini ifade edebilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | 
| Gelirin unsurlarını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | 
| Gelirin unsurları ile ilgili temel bilgi sahibi olacaktır. | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | 
| Gelir, harcama ve servet üzerinden alınan vergileri açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | 
| Türk vergi sistemindeki vergi oranlarını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | 
| Gelir vergisi tarifesine ilişkin temel bilgi sahibi olacaktır. | Yazılı Sınav | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | 
| DERS ÖĞRENME ÇIKTISI | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vergilemeye ilişkin temel kavramları ifade edebilecektir. | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 5; | 
| Gelir kavramı ve gelirin özelliklerini ifade edebilecektir. | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 5; | 
| Gelirin unsurlarını açıklayabilecektir. | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 5; | 
| Gelirin unsurları ile ilgili temel bilgi sahibi olacaktır. | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 5; | 
| Gelir, harcama ve servet üzerinden alınan vergileri açıklayabilecektir. | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 5; | 
| Türk vergi sistemindeki vergi oranlarını açıklayabilecektir. | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 5; | 
| Gelir vergisi tarifesine ilişkin temel bilgi sahibi olacaktır. | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 5; | 
| Ortalama Değer | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 5 | 
